Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door So_Addictive
#720662
Hallo iedereen,

Ik ben nieuw hier, maar ik heb een probleem met mijn kater.

Ik heb 2 britten, Moby (kater) en Daimy (poes). Ze zijn beide 8 maandjes oud.
Moby heeft sinds 3 maandjes last van jeuk en korstjes op zijn kop en nek.
Hij krabt zich helemaal ellendig en tot bloedens toe. Die wondjes helen wel weer, met gevolg dat er een kaal plekje ontstaat. Dat haar groeit wel weer aan. :'(

Na talloze dierenarts bezoekjes (die adviseerde mij alle planten weg te doen ?!)
Spuiten, antibioticakuurtjes, anti-vlooienbehandelingen etc. Niets hielp.
Advies aan de fokker gevraagd.. (die heeft mij Royal canin geadviseerd)
Paar keer veranderd van RC kitten 33 naar RC sensible noem maar op en andere ‘anti-huidirritatie’ voeders..….

Noppes nada, ja dan word je behoorlijk sjago van.. :-X

Na wat rond gesurfd te hebben, kwam ik wat te weten over KVV en BARF.
Ik heb me er nog niet heel erg in verdiept, maar ik wil de katten op Carnibest overzetten.
Mijn gevoel zegt dat hij een bepaalde voedselallergie heeft.
Compleet BARFen wil ik nog niet aan, ik wil me er eerst goed in verdiepen.

Ik heb aan de fokker (daar heb ik best goed contact mee) gevraagd wat zij van vers voer vind.
Zij vindt dit niks en zwéért bij RC. (zoals zij het zegt “dat is een premium voer en ze hebben dat nodig om flink te kunnen groeien..” )

Maar als ik Moby zie, dan denk ik schijt aan! Ik wil dat hij niet meer zo’n jeuk heeft.
Ik heb Carnibest besteld en vanavond ga ik het ophalen.
Ik heb ook al kuikentjes in huis en Moby vind ze héérlijk. Hij vrat ze gelijk op! ;D
Maar vanavond voor het eerst Carnibest.

Iemand tips? Iemand ervaring met katten die eerder ook huidproblemen hebben gehad?
Ik hoop zo dat dit werkt en dat ik alle brokjes uit huis kan verbannen. :D

Groetjes!!
Laatst gewijzigd door So_Addictive op di 06 mar 2007, 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Sorcha
#720702
Hoi,

Wat vervelend zeg, dat je kat zo'n last heeft van jeuk enz. Als je al zoveel geprobeerd hebt zou het zeker een  voedselallergie kunnen zijn. Er zitten zoveel dingen in brokjes die een kat helemaal niet nodig heeft, integendeel zelfs. Eén van onze katten had ook een voedselallergie, maar zij had last van diarree. Heel iets anders natuurlijk, maar sinds ze kvk krijgt is het over. Van al onze andere katten zijn de vachtjes mooier, zachter en glanzender geworden, dus ik denk dat het heel goed mogelijk is dat je kat van de jeuk afkomt na het eten van rauw.
Ik geef ook niet volledig BARF, maar kvv, kuikens en af en toe kipfilet, rauwe vis, lamshart e.d.
Wij geven sinds een paar maanden Bibi, ook een kvv.
In het begin hebben we de CB die we toen gaven gemengd met wat blikvoer of tonijn op water uit blik. Toen ze eenmaal de smaak te pakken hadden lieten ze de brokjes blikvoer liggen en aten alleen de CB op :)
Nu behoren de droge brokken hier al weer een tijdje tot het verleden  :biggrin2:
1 van de 13 wil alleen totaal niet aan vers beginnen, dus krijgt zij blikjes animonda carni, schessir, almo nature enz.

Het allerbeste!!!!
#720750
Mijn katten leven al 5 jaar op barf en .... ze leven nog! Er zit dus kennelijk toch echt alles in natuurlijke prooien en dode dieren wat ze nodig hebben, en, itt Royal Canin, niks wat ze niet nodig hebben.
Van de RC werden mijn katten dus letterlijk doodziek. Geen huidproblemen in dit geval maar nieren kapot.
En, mijn kat met vlooienallergie .... heeft daar op vers nauwelijks meer last van. En hij had echt niet zo'n beetje allergie. Een vlo die ff langswipte en hij knaagde zich helemaal kaal. Enkel op z'n kop stond nog wat haar, daar kon hij niet goed bij. Hij zag er echt afschuwelijk uit. Nu met vers hoef ik nauwelijks nog vlooien te bestrijden, het gaat gewoon vanzelf goed.

Jij hebt katten met smaak! Zomaar de kuikentjes opeten, menig kat begint daar beslist niet aan! Dat ziet er dus heel hoopvol uit. Succes met de CB!
Door jet
#720992
ik zelf laat zo'n rol licht ontdooien op het aanrecht,en dan met een broodmes of een steakmes in drie stukken snijden.en daarna weer in de vriezer.

er staan nog meer tips op pagina 3 van kvv voor katten.

ik wens je veel succes met je katten ik hoop dat ze kvv lekker vinden.

gr jet
#720998
Ja bedankt voor de tip!

Ik heb hem inmiddels al licht laten ontdooien en in porties versneden en terug in de vriezer gelegd. 1 portie al verder laten ontdooien.

Ik zal het de eerste keer nog mengen met ander voer. Ik hoop dat het goed gaat komen. :)
Laatst gewijzigd door So_Addictive op wo 07 mar 2007, 08:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Suzan54
#721125
Ik heb ook gezien dat dieren met een aanleg voor allergieën op fabrieksvoer het helemaal kwijt raakten door het schone voer. Mijn dieren krijgen niet alleen vers en een poesje had laatst weer een plekje. W.s. een combinatie van stress, haar vriendje is overleden, en teveel liflafjes van me gehad. Ik zie nu al resultaat terwijl ze niet eens 100% op vers staat.
Ik hoop dat het je gaat lukken!
Door oebaya
#721270
So_Addictive schreef: Ik heb gisteravond de eerst portie CB gegeven gemengd met wat brokjes.

Er werd gegeten! Maar nog niet vol enthousiasme. ;)
Dat komt wel. Met een kat met huidproblemen heb ik geen ervaring. Maar ik heb een Cornish Rex (een kat met krulhaar dus). ALs je zag hoe vaal, pluizig, dof en steil die eruit zag. En binnen een maand Carnibest voeren zag je de vacht opknappen.
Hoop dus, dat jij ook snel kunt zeggen, dat je kat er weer geweldig uitziet en een jeukloos leven leidt.
Succes.
gr.
Nicolette
Door Femke
#722066
tot nu toe lijkt het best al hoopvol, het heeft bij mij een jaar geduurd voordat de katten vers aten.
Ik hoop dat je hat er snel van opknapt!

Eventueel zou je wat Chlorella kunnen geven, als ik het zo lees heeft je kat al behoorlijk wat medicatie achter de rug en dat heeft toch altijd zijn weerslag op het lichaam.
Chlorella reinigt, en bevat tevens veel vitamientjes en mineralen waar je kat erg veel aan heeft!
#722240
Femke schreef:

Eventueel zou je wat Chlorella kunnen geven, als ik het zo lees heeft je kat al behoorlijk wat medicatie achter de rug en dat heeft toch altijd zijn weerslag op het lichaam.
Chlorella reinigt, en bevat tevens veel vitamientjes en mineralen waar je kat erg veel aan heeft!

Hey dat is een goede tip! Ik heb het even opgezocht en misschien is het ook wat voor mijzelf ;)
Door Femke
#722459
So_Addictive schreef: Hey dat is een goede tip! Ik heb het even opgezocht en misschien is het ook wat voor mijzelf ;)
kan heeeel goed hoor, ik gebruik het zelf ook. Alleen kan ik het niet 's avonds nemen want dan slaap ik niet :-[
Door *Robin*
#722831
Ik heb ook chlorella aan Bailey gegeven voor een tijdje. Hij had huidschilfertjes en door de chlorella is dat verdwenen. Het komt nu weer een beetje terug dus ik denk dat ik weer een kuurtje van drie weekjes elke dag 3 pilletjes doe ;)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door