Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door ingeastrid
#686111
Hallo,
in een poging onze Jovi meer te laten drinken heb ik een boullionnetje gemaakt van de niet-genuttigde kippestrotjes.  (een door 3 van de 4 katten hier onbegrepen kluifje)
Ik zet het voor zijn neus en meneer kijkt me aan met een gezicht van " wat is dit? wou je lollig zijn?"
Ik heb hem het barf principe uitgelegd, maar dat hielp niet.
Katten....zucht...

Inge
Door *Robin*
#686359
Tja als ze het nog niet helemaal doorhebben dan kan je hoog en laag springen maar dan kijken ze je nog aan van, je ben niet goed geworden geloof ik ::)
Je kan ook proberen om bij die boullion een theelepeltje blikvoer te doen. Gewoon om hem dat vocht te laten drinken, alles is beter dan te weinig water zeker bij een nierkat als Jovi ;)
Gebruikersavatar
Door ingeastrid
#686366
Haha, tuurlijk al geprobeerd....gelukkig drinkt hij goed. Vandaag is zijn urine getest en bevestigde de DA dat. Toch probeer ik er nog altijd meer in te krijgen, dat gegoochel levert dus wel komische situaties op. Zonet gaf ik een theelepeltje CB ( met z'n solidago en rescue remedy erin) en toen dat weg was gaf ik hem nog een lepeltje met de boullion erover..haha, mooi niet natuurlijk!
Katten..gotta love em :-)
Inge
Gebruikersavatar
Door ingeastrid
#686375
Hoi,
ga ik zeker ook proberen..net als alle andere varianten.
Ach, vorige week donderdag geloof ik kregen ze hier hun eerste CB en ze vinden het zaaaalig! Ik ben daar heel blij mee..
De kippenekjes die ik gebruikt heb voor de boullion waren over...er is maar 1 van de 4 die het snapt. De anderen vinden het eeeenig om er mee te spelen, maar eten ho maar!

Ik las net dat ze beter geen bot kunnen eten als ze antibiotica krijgen...hmm...mag carnibest dan wel? Weet jij dat?
Ik ga nu slapen,
truste!
Inge
Door *Robin*
#686387
In de CB zitten hele kleine stukjes bot dus dat zou toch makkelijk moeten verteren. Eerlijk gezegt heb ik geen idee waarom het niet zou mogen ???
Gebruikersavatar
Door sylvia
#686430
ingeastrid schreef: Hoi,
ga ik zeker ook proberen..net als alle andere varianten.
Ach, vorige week donderdag geloof ik kregen ze hier hun eerste CB en ze vinden het zaaaalig! Ik ben daar heel blij mee..
De kippenekjes die ik gebruikt heb voor de boullion waren over...er is maar 1 van de 4 die het snapt. De anderen vinden het eeeenig om er mee te spelen, maar eten ho maar!

Ik las net dat ze beter geen bot kunnen eten als ze antibiotica krijgen...hmm...mag carnibest dan wel? Weet jij dat?
Ik ga nu slapen,
truste!
Inge
Kippennekjes die je hebt gebruikt om bouillon te maken zou ik niet aan mijn katten geven. Het bot veranderd namelijk van structuur en wordt hard en scherp. Bot is alleen rauw safe om te geven.
Gebruikersavatar
Door ingeastrid
#686564
Nee, gekkie, de nekjes heb ik weggegooid, alleen het kookvocht heb ik ze gegeven!
Gekookt vlees zou ik ze na een week op dit forum eeeecht niet meer geven!
:-)
Inge
Gebruikersavatar
Door sylvia
#687407
ingeastrid schreef: Nee, gekkie, de nekjes heb ik weggegooid, alleen het kookvocht heb ik ze gegeven!
Gekookt vlees zou ik ze na een week op dit forum eeeecht niet meer geven!
:-)
Inge
dat gekookte vlees zou ik niet weggooien maar er gewoon bijgeven, maar gekookt bot nooit geven.

Maar je hebt dus alleen het vocht gegeven ;D
Gebruikersavatar
Door ingeastrid
#687456
haha, dat zou een gepiel zijn! Ik had alles wat er los aanhing eraf getrokken, want dat lust Jovi wel...en om nou het vlees tussen de werveltjes weg te peuteren!
Ik hoop dat ze snel gaan begrijpen dat je dat geinige spul gewoon kunt eten..dat zou wat zijn!

Ach...ik klaag niet hoor...ze zijn allevier zo supersupersnel op CB overgegaan...tis een klein wonder als ik hier rondlees!

Inge
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door