Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Loeka
#685035
Hoi,

Ik heb een vraagje. Sunnyking is inmiddels herplaatst. Hij krijgt daar zijn Carnibest en eendagskuiken. De kat die deze mensen al hebben is gewend dat er heel de dag brokken staan. Tot voor kort lustte de King geen brokken of blik, maar ze nu zo voor zijn neus staan heeft hij al een paar keer brokken op.

Ik weet dat hier op het forum al eerder gezegd is dat de combinatie vers/brok niet goed is. Alleen ik weet niet waarom :-[ Zou iemand dat mij kunnen vertellen zodat ik het nieuwe personeel dit kan uitleggen? (of misschien wel doorverwijzen naar dit topic ;D )
Door *Robin*
#685232
Ik dacht dat het te maken had met de PH van het maagzuur.
Om vlees te verteren heb je een veel lagere PH (dus zuurder) maagzuur nodig dan voor het verteren van brokken en blik... Als je het steeds door elkaar geeft weet het lichaam niet meer waar het aan toe is en kan hij diaree krijgen en ontregeld raken. Het zou veel beter zijn als ze door zou zetten en beide katten lekker vers geeft!!

Gefeliciteerd met de herplaatsing, het is een beetje sneu natuurlijk want het is en blijft een schatje, maar voor je poezen boeltje is het waarschijnlijk een stuk rustiger. Hoe gaat het nu met Machui? en met Sunnyking in zijn nieuwe huisje?
Door Loeka
#685315
De poes lust (nog) geen vers helaas. Maar ik geloof dat het idd de bedoeling is om alle twee vers te gaan geven. :D Gelukkig begreep ik dat hij maar 4 a 5 brokjes "gesnoept" had. Daar zal hij niet zo snel van ontregeld raken denk ik.

Sneu? Joh ik vind het verschrikkelijk, ik mis hem enorm. Maar als ik zie hoe goed en rustig het nu in de groep is. Machui geen wondjes meer op zijn kop heeft en de oude Minet weer uit de badkamer durft te komen. Tsja dan is het goed voor de groep. :-\

Voor de King trouwens ook hoor, geen verwondingen meer en HEEL VEEL aandacht, dat vindt hij geweldig. Zodra er nieuws is krijg ik mail en ik heb al foto's gekregen. Ook met de clickertraining gaan deze mensen door en hij slaapt heerlijk op bed bij de dochter(8)

Ondanks dat ik hem liever bij me heb, vind ik dit super voor hem!
Door *Robin*
#686355
Ja ik snap je verdriet heel goed hoor.... :-\ Het is ook zo'n poepie!!
Ik ben blij dat hij lekker op zijn plek is daar en dat alles zo goed gaat :D en ook super dat ze beide op vers willen!

Hou heel goed in je gedachte dat je het juist voor je poezels hebt gedaan. Dat vind ik onwijs knap van je!! Dikke knuffel voor jou!! :-*
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door