Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door ossie
#683474
Ik wil graag overgaan op barf maar heb geen idee hoe daar aan te beginnen. Ik heb een htk poes van anderhalf en een kitten van 15 weken (kruising Maine Coon)en een kitten van 13 weken (Maine Coon). De kittens eten graag een stukje vers soepvlees (rund) dus ik denk dat zij nog wel "om" te krijgen zijn voor de oudere poes moet ik het nog zien. Wie wil mij vertellen hoe ik dit moet aanpakken en waar staat de afkorting kvv voor???

Groeten en met smart wachtend op reacties,

Corina
Door Ollie
#683477
Hoi,

Wij hebben ook een kruising Main Coon  8)

Ik zou zeggen kijk eens bij de katten barfmenu's  :)

kvv staat voor kompleet versvoer.
Door ossie
#683518
Dat heb ik dus al gedaan maar er staat niets specifiek voor kittens, wat kan ik wel geven en wat beslist niet. Dus daar graag reacties op want zomaar beginnen durf ik niet.

Corina
Door Ollie
#683610
Ik heb toen mijn katten nog klein waren, ze  gewoon op kvv gezet, en ze kregen bij mij 1 dagskuikens en stukjes rundvlees, pens, runderhart, kippenmaagjes, lamshart, gemalen karkassen etc etc..hetzelfde als ze nu krijgen.
Kittens kunnen dus gewoon hetzelfde eten als een volwassen dier.
Door *Robin*
#683696
Je kan je kittens hetzelfde geven als oudere katten. misschien zelfs beter om ze gelijk te wennen aan zachtere botjes zoals kippennekken, zodat ze dat gewoon eten als ze groter zijn.
ik heb wel een link voor je hoe je kan berekenen wat een kat nodig heeft alleen de hoeveelheid grammen moet je zelf berekenen, het is ook maar een voorbeeld. ik zou een kitten ook meer dan 7% van zijn lichaamsgewicht voeren en een oudere niet actieve kat minder dan 5%
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 380.0.html
Gebruikersavatar
Door sylvia
#686431
ossie schreef: Dat heb ik dus al gedaan maar er staat niets specifiek voor kittens, wat kan ik wel geven en wat beslist niet. Dus daar graag reacties op want zomaar beginnen durf ik niet.

Corina
Hier hebben de kittens gewoon hetzelfde gegeten als de ouders, alleen in die zin aangepast dat het toen ze erg klein waren gemalen werd maar al snel werden dat kleine stukjes, platgeslagen kippennekken.

Als je op deze link kijkt en even naar beneden scrolt dn zie je foto's en filmpjes van mijn kittens en hun eten.

http://s65.photobucket.com/albums/h202/sylviarook/
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door