Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#638217
Ik ben bijna door mijn voorraad vers heen en ben nu al aan het kijken wat ik weer wil bestellen. Carnibest voor honden is goedkoper dan voor katten, waarschijnlijk doordat er goedkopere soorten vlees worden gebruikt. Het is alle twee vers en ik vraag me af kan ik ook carnibest voor honden aan mijn poezels geven. Ik wil ze niet helemaal op hondenvoer zetten, maar zo af en toe voor tussendoor, kan dit kwaad? En zijn er ook andere vormen voor honden geschikt voor Katten.
#638256
Hier hebben de katten ook een hele tijd gewoon met de honden varieteit mee gegeten. Daar is niks mis mee en ze komen er ook niet tekort aan. Er is namelijk geen kip speciaal voor katten en weer een andere voor honden als je begrijpot wat ik wil zeggen. Het enige is , wil je kat het eten die honden variant, want als eerste is hij al wat grover gemalen.
#638361
Dat grovere is wel zo goed voor de katten. Mijn probleem is dat er vrij veel pens in zit en dat is voor een proefje echt niet verkeerd voor katten maar verder moet je daar niet mee gaan. Ook vind ik rundvlees minder natuurlijk voor katten.
Ik geef het m'n katten ook wel eens een enkele keer maar wat ze laten liggen, laat ik m'n honden weer opeten. Ze pikken er dus de mooiere stukken vlees tussenuit.
#638364
Suzan54 schreef: Dat grovere is wel zo goed voor de katten. Mijn probleem is dat er vrij veel pens in zit en dat is voor een proefje echt niet verkeerd voor katten maar verder moet je daar niet mee gaan. Ook vind ik rundvlees minder natuurlijk voor katten.
Ik geef het m'n katten ook wel eens een enkele keer maar wat ze laten liggen, laat ik m'n honden weer opeten. Ze pikken er dus de mooiere stukken vlees tussenuit.
Dat grovere is zeker beter alleen niet alle katten blieven dat. Die van mij hebben liever grote stukken. Hier krijgen ze hetzlefde te eten als de honden m.u.v. geitenribben. Als de honden geitenribben eten krijgen de katten geitenvlees (vinden ze trouwens niet echt lekker, ik doe er dan zalmolie over en dan vinden ze het te nassen) Nu zal een kat niet snel een koe vangen maar katachtigen eten natuurlijk wel grotere prooidieren. En ik denk dat als je geen hele prooidieren voert en daar gevarieerd in bent dat je gewoon zo gevarieerd mogelijk moet voeren en dan ontkom je niet aan rund, geit en lam.
#639086
Elly schreef: Ik lees wel vaker dat het geen probleem is de hondenvariant aan de kat te voeren, maar is het niet zo dat een kat meer eiwit nodig heeft dan een hond?
Even een wedervraag voor ik een antwoord geef.

Denk jij dat er in de natuur hoog eiwit dieren en laag eiwit dieren lopen speciaal voor hondachtigen en katachtigen ?
#639244
In veel hondenvoer zit er meer soja en koolhydraten weggemengd dan in kattenvoer maar omdat Carnibest een KVV is, kan je je dit wel permitteren, mits je je dieren wel variantie voorzet, dus wel barfen ect.

Die zalmolie is hier een groot succes. Rooster voor wie ik altijd iets met lokstoffen of tonijn door de CB moest mengen eet dit nu dankzij de zalmolie. Weer wat gewonnen!
#639257
Suzan54 schreef: In veel hondenvoer zit er meer soja en koolhydraten weggemengd dan in kattenvoer maar omdat Carnibest een KVV is, kan je je dit wel permitteren, mits je je dieren wel variantie voorzet, dus wel barfen ect.

Die zalmolie is hier een groot succes. Rooster voor wie ik altijd iets met lokstoffen of tonijn door de CB moest mengen eet dit nu dankzij de zalmolie. Weer wat gewonnen!

Hoe kom je erbij dat er in kvv soja zit ?

Soja is zo onderhand het slechtste wat je een hond kunt geven, ik heb soja nog nooit op de ingredientenlijst van een kvv gezien.

Als je een goeie kvv geeft kun je ook onder er bij te moeten barfen je kat op de honden variant zetten. Ik zou bv alleen niet mijn kat op een honden kvv zetten die hoofdzakelijk uit pens bestaat zoals bv rodi compleet op pensbasis in pens is namelijk niet zo'n hele goeie taurine leverancier.
#639491
sheela schreef: Sylvia, wat gebruik jij voor zalmolie?
Ik heb ooit eens bij de Groene Os besteld (omega 3...) en dat kreeg hier niemand binnen toen ik het door CB mengde.
Ik heb de zalmolie van henne

http://www.plaza33.eu/

even de link kl;ikken en op de pagina zit rechts bovenin een zoek fuctie, type daar even Henne zalmolie en je krijgt een hele pagina Henne produkten.
Ik heb een jerrycan.
#640235
sylvia schreef: Even een wedervraag voor ik een antwoord geef.

Denk jij dat er in de natuur hoog eiwit dieren en laag eiwit dieren lopen speciaal voor hondachtigen en katachtigen ?
Ik zou het niet weten, maar ik weet in ieder geval wel dat de kattenvariant van Carnibest een hoger eiwitgehalte heeft dan de hondenvariant.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door