Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Romoka
#630053
Mijn katten krijgen vanaf vandaag 3 keer eten. Behalve Kareltje, want die groeit als kitten natuurlijk erg hard en heeft duidelijk honger. De tijd tussen de maaltijden is voor hem te lang, dus hem geef ik nog 4 keer. Eerst was ik van plan om voorlopig alleen vers te geven, maar de middelste maaltijd wil ik barf maken. Ook omdat Romy nog geen vers wil en ze op deze manier toch goede voeding binnenkrijgt, want barf vis eet ze wel.

Hoe groot moet de barf maaltijd wezen, in gram/stuk. Nu heb ik alleen vis in huis, maar meer is in bestelling en dinsdag krijg ik kippelever en eendagskuikens en wil ik zelf nog kippevleugels halen. Als ze meer barf eten wil ik meer variatie inbrengen. Is 50 gram vis/kip genoeg. Meer zullen ze in een keer niet opkrijgen, denk ik. En hoeveel kuikentjes (als ze die eten) per keer.
Laatste vraag (voorlopig ;)) kan je barf en vers ook mengen in 1 maaltijd)

Voorlopig weer genoeg vragen. Alvast bedankt. Ik ga weer een paar nieuwe bedenken ;)
Door *Robin*
#630059
ik weet niet op alles het antwoord, maar zal me best doen ;)

ik voer echt op het oog. de ene dag krijgen ze 100 gram en de ander 150.
als je drie maaltijden geeft zou ik ook elke maaltijd tussen de 30 en 50 gram houden (Barf dan)
ik zou niet te vaak vis geven want dit heeft een kat helemaal niet nodig. in jouw geval denk ik dat 60 gram per week per kat genoeg is. dat is zeg maar met twee malltijden één maaltijd of met drie maaltijden twee keer per dag per week.

ik geef vaak twee kippenvleugels per kat per maaltijd (ik voer twee keer per dag) ik geef in de week 100 gram orgaanmix (ik vermaal het anders eet bailey het niet) met ei, voor twee katten samen, ze krijgen bij mij ook nog hele prooidieren die je kan vergelijken met complete maaltijden kvv. ik zou niet te veel orgaan naast de kvv geven omdat hier al veel orgaan in zit.
je kan lekkere stukjes kalkoen geven en kippenvleugels en vis, vooral zoeken naar dingen die niet in kvv zitten zoals konijn eend en duif of kwartel

eendagskuikens kan je geven als ontbijt naar behoefte, die van mij eten er ieder ééntje die van Sylvia 4 per kat, dus je kan zelf kijken wat ze lusten.

barf mengen met kvv, ik denk het wel. als je bedoelt met vis voor Romy dan kan je dat zeker een tijdje proberen en dan afbouwen als ze het gaat eten.

succes ermee ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#630179
Romoka schreef: Mijn katten krijgen vanaf vandaag 3 keer eten. Behalve Kareltje, want die groeit als kitten natuurlijk erg hard en heeft duidelijk honger. De tijd tussen de maaltijden is voor hem te lang, dus hem geef ik nog 4 keer. Eerst was ik van plan om voorlopig alleen vers te geven, maar de middelste maaltijd wil ik barf maken. Ook omdat Romy nog geen vers wil en ze op deze manier toch goede voeding binnenkrijgt, want barf vis eet ze wel.
Allereerst even een opmerking "barf vis" deze term doet er aan denken dat het om een soort vis gaat. Barf is een voer methode en niet een naam voor een voedings onderdeel.

Vis zou ik niet meer dan 1 x per week geven. Als je volgens de barf methode voert merk je dat bij een zelfde hoeveelheid voer (aan grammen) er een veel langere verzadiging is dan wanneer je gemalen voer geeft. Voor je kitten is het trouwens toch beter om direct al van alles aan te bieden (konijn, kip, rund, geit,eend, eendagskuikens en misschien als je het aandurft hele prooidieren zoals, muizen, ratten, hamsters e.d
Hoe groot moet de barf maaltijd wezen, in gram/stuk. Nu heb ik alleen vis in huis, maar meer is in bestelling en dinsdag krijg ik kippelever en eendagskuikens en wil ik zelf nog kippevleugels halen. Als ze meer barf eten wil ik meer variatie inbrengen. Is 50 gram vis/kip genoeg. Meer zullen ze in een keer niet opkrijgen, denk ik. En hoeveel kuikentjes (als ze die eten) per keer.
Laatste vraag (voorlopig ;)) kan je barf en vers ook mengen in 1 maaltijd)

Voorlopig weer genoeg vragen. Alvast bedankt. Ik ga weer een paar nieuwe bedenken ;)
Ik weeg eigenlijk nooit het eten van de katten ze krijgen hier iedere dag ieder 4 kuikens per kat en s'avonds krijgen ze een bakje met vlees of vleesbot of een orgaan maaltijd.
Als je nog hoofdzakelijk een kvv geeft zou ik geen kippenlever of ander orgaan voeren dat zit al in ruime mate in de kvv.
Ik zou ook geen kvv en hele stukken doorelkaar geven.
Door Mevroi Kruim
#630396
Ik heb ooit een keer gewogen wat ik eigenlijk voer en kwam toen op tussen de 100 en 200 gram per kat per dag. Mijn grootste kat weegt bijna 3x zoveel als de kleinste (en is NIET dik  ;D) vandaar de verschillen. Ik maak het eten altijd per keer klaar en mik het dan in twee bakjes, een voor de ouwe tandeloze en een voor de rest, als die vol zijn is het goed.
En dat over 2 maaltijden verdeeld. Dus 50 tot 100 gram per kat. En ze zouden best meer opkunnen vinden ze, maar dat krijgen ze dus niet  8)
Er zit veel variatie in wat ik voer en elke maaltijd afzonderlijk is zeker niet compleet, maar over pak 'm beet een week gerekend krijgen ze wel alles binnen.
Ik voer geen kvv maar volgens mij kun je dat prima mengen met wat barf. Ik heb van de poelier 10 kilo grofgemalen wild meegekregen voor 5 euri, dus dat lijkt een beetje op kvv, en daar mik ik ook nekken en lever en hart en weetikveel doorheen.
De luilakken vinden het trouwens errug fijn, voorgekauwd eten  ;D ;D
Voor ouwe Kruimel en tegenwoordig ook Sjors is het ook wel beter, die krijgen grotere stukken slecht meer weg.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door