Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#628104
Nu ik zo met barf en versvoer bezig ben, herinner ik me dat ik, ver in de vorige eeuw, een keer een bakje vlees uit de vriezer bij de supermarkt heb meegenomen. Het was een plastic bakje van smuldier of zo.
Dat was dus niets. Na het ontdooien was het èèn smurrie en het zag er heel smerig uit. Ze wilden het ook niet eten en ik heb het zo weggedaan. Dit is misschien meer dan 12 jaar geleden.Dus op gebied van diervoeding is veel veranderd.

Vanavond ga ik naar iemand om Carnibest en bandit te kopen. Maar ik vraag me nu af wat ik kan verwachten als het is ontdooit. Ik hoop (en verwacht ;)) dat het beter is dan dat smuldier, anders hoef ik er al niet eens aan te beginnen. De bakjes zijn niet doorschijnend, dus weet ik niet hoe het eruit ziet.
Maar voor ik nu vanavond die Carnibest/bandit ga halen, dacht ik toch maar even hier vragen.
#628141
Het ziet er inderdaad stukken frisser uit als wat je eerder in huis hebt gehaald. Het is volgens mij ook een totaal andere kwaliteitsklasse.
Op mijn site bij voeding staan wel foto's van wat klaargezet Carnibest. Ik doe er nl. bijna altijd wat extra vocht bij.
Bandit heeft verschillende samenstellingen en die zien er allemaal ook weer heel anders uit. In een zit bijv. wat biet dus dat is extra rood.
Prins kan nog wel eens, doordat het kleine balletjes zijn wat kleurverliezen door het het vriesproces. Dat heeft verder ook geen echte invloed op de kwaliteit al zie ik graag zoveel mogelijk kleur.
#628165
Hoi Suzan,

Ten eerste gecondoleerd met het verlies van Elvira. Ik las dat op je site.  Hoewel je weet dat het voor haar het beste is, altijd enorm moeilijk. Sterkte met haar verlies.

Bedankt voor je antwoord. Het ziet er idd. beter uit als wat ik eens geprobeerd heb. Dat durf ik wel aan, dus ga ik vanavond halen en dan kan ik morgen vertellen hoe ze het vonden. Ben zeer benieuwd.
#628524
Dank je Ingrid. Ik heb er nog niet op de lijsten en forums over geschreven.  M'n kittenkopers, en speciaal die die een kitten van haar hebben, die op mijn Silfescianlijstje zitten en/of vaak op m'n site kijken, heb ik al wel over Elvira verteld. Ik ben nu bezig om een stukje over haar te schrijven wat bedoeld gaat worden voor de mensen die Elvira kennen van alle verhalen die ik altijd over haar heb verteld en geschreven.

Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen met Carnibest.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door