Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door zurca
#57141
sylvia schreef: Ja lamshart is ook goed voor poezen,ik heb het ook voor boris (gewoon hele hartjes)
Sylvia,

Waar haal je dat?! Lamshart/runderhart?! En ik las ook dat jij aan pens kan komen, waar haal je dat dan?! Ben helemaaaal niet nieuwschierig ofzo..Maar wie weet kan er hier in de buurt ook eens naar vragen, 'kheb dus alleen geen idee waar..

Kippennekken, ook zoiets..Bij de poelier, de slager op de markt..Nergens, alleen maar hele rare blikken van de verkooper/ster...

Bij de supermarkt verkopen ze wel blokjes runderhart, dat haal ik weleens voor ze. Ook kippenniertjes en maagjes, dit heb ik nog niet geprobeert. Dit kan ik toch ook geven?!
Gebruikersavatar
Door sylvia
#57143
Ik haal dat bij van der made (die nu helaas ineens vertrokken is van het industrie terrein :o ) maar je zou bijvoorbeeld eens in de goudengids kunnen kijken naar een groothandel in dier voeding of een groothandel voor slagerijen en daar informeren voor een dos lamsharten.Anders moet je aan je dsz vragen of ze het kunnen bestellen.Kippen nekken kan ik ook op het moment niet aankomen,ik kocht dit altijd via de cb maar corine kan er nu ook niet aan komen heb ik begrepen.Misschien kan je verkoop punt van cb ook bij corine hele lamsharten meebrengen.
Door zurca
#58343
Gisteren een schijf lamshart ontdooidt....vandaag voorgeschotelt...Jahoor ook dat ging erin als koek ;D
Heerlijk vonden ze het!! Gekke beesten, ze vreten bijna alles wat ik ze voorzet..

Voor kippennekken zal ik binnenkort eens naar Dordt gaan. De markt is daar groter opgezet en wie weet is daar een poelier die er aan kan komen..

Ook heb ik ontdekt dat hier vlakbij een turkse winkel zit, ook daar zal ik eens binnenstappen..Ben benieuwd of ik daar nog wat lekkers voor ze kan vinden..
Door zurca
#58665
Tssss, die gekke ouwe dibbes van me blijft mij ook verbazen..

Als zij haar eten krijgt is Tobias er vaak als de kippen bij, hij weet gewoon dat als ik niet in de buurt ben er wel wat te snaaien valt. Meid doet daar niet moeilijk over, ze loopt gewoon bij haar eten weg en komt mij dan om nieuw vragen..

Zojuist zet ik ook haar wat lamshart voor..Mmmm zag je haar denken, en smullen dat ze deed..Toen kwam Tobias een kijkje nemen...Da's mooi zag je hem denken daar lust ik ook nog wel een hapje van en liep op het schaaltje af...En toen...toen kwam er een gegrom bij Meid vandaan :o ;D Dat heeft ze dus nog nooit gedaan..Tobias zat er ook raar van te kijken maar hij heeft ontzag voor haar en deed dus toch een stapje terug..Heel verbaasd keek tie mij aan..
O.k. schaaltje was leeg en ik wil het oppakken, Meid neemt nog snel een snoekduik in het schaaltje..Echt tot op de laatste kruimel na moest het leeg gelikt worden..

Katten ;D ::)
Laatst gewijzigd door zurca op do 26 feb 2004, 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#58717
Leuk he ,hoe toch opeens de tijger ontwaakt in de huiskat ;D
Door zurca
#59325
Jaaaaaaaaaaa!!! Ik heb ze ;D

Kippennekken!! Ik was vandaag in Enschede (lekker in de buurt ook ::)) en daar, op de markt, alsof het heeel normaal is en heeel vaak gegeten wordt...lagen ze..Gewoon verpakt in zakjes van een kilo!!!

O.k...Nu heb ik ze dus maar hoe geef ik ze nu aan die monsters van me?! Kan ik ze gewoon zo heel geven of moet ik ze eerst tot moes slaan??
Door Loeka
#59340
Ik geef de kippennekken gewoon heel
Door zurca
#59519
sylvia schreef: Ik geef ze ook heel.
O.k dan gaan we dat hier ook proberen...Morgen is DE dag. Ben benieuwd..
Eten ze zo'n nek dan gewoon helemaal op?! of kluiven ze zoiets kaal...
Laatst gewijzigd door zurca op za 28 feb 2004, 23:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#59520
Het kan zijn dat ze graag even hebben dat je het voor ze vast houd ::) ;D
Door zurca
#59521
sylvia schreef: Het kan zijn dat ze graag even hebben dat je het voor ze vast houd ::) ;D
Mmmz..vasthouden...O.k..Dat wil ik dan nog wel doen, zolang ik ze niet voor hoef te kauwen vind ik het best ;D
Door Loeka
#59565
Die nekken gaan in zijn geheel naar binnen, na gekauwd te hebben natuurlijk.

En inderdaad de eerste keer heb ik ook die dingen vastgehouden. Nu hoeft dat niet meer, ze vliegen hier nu door de lucht ::)
Door Mayka
#59566
zurca schreef:

Mmmz..vasthouden...O.k..Dat wil ik dan nog wel doen, zolang ik ze niet voor hoef te kauwen vind ik het best ;D
Mijn idee ;D
Ben wel benieuwd hoe ze het vinden.

Gister heb ik eendagskuikens geprobeerd, nou helaas, rauw vreten ze het niet, gekookt ook niet totdat ik ze door de keukenmachine had gepropt. Toen opeens waren er wel 3 liefhebbers! (Sorry 4, Mayka lust het ook ;)) Blij dat ik een pan vol gekookt had, hup in zakjes en in de vriezer!

Volgende keer bij Corine ga ik ook eens hart meenemen, kijken of ze dat lusten. Bijkomend voordeel: Mayka lust wel alles rauw. ;D Dus weggooien hoeft niet.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#59568
Mayka schreef:

Mijn idee ;D
Ben wel benieuwd hoe ze het vinden.

Gister heb ik eendagskuikens geprobeerd, nou helaas, rauw vreten ze het niet, gekookt ook niet totdat ik ze door de keukenmachine had gepropt. Toen opeens waren er wel 3 liefhebbers! (Sorry 4, Mayka lust het ook ;)) Blij dat ik een pan vol gekookt had, hup in zakjes en in de vriezer!

Volgende keer bij Corine ga ik ook eens hart meenemen, kijken of ze dat lusten. Bijkomend voordeel: Mayka lust wel alles rauw. ;D Dus weggooien hoeft niet.
De meeste katten eten die kuikens niet rauw of ze moeten het van kitten af aan gewend zijn,als je de kuikens kookt en openmaakt beginnen ze er vaak wel aan en vandaar kun je gaan proberen ze steeds korter te koken.
Door Mayka
#59571
Kaylee was een typisch geval van: ik heb de klok horen luiden maar.............................
Pikte een edkuiken van het aanrecht, sprintte door het kattenluik naar buiten en wist het toen niet meer. :-\
Ach, de ziel, ze zat er ook zo beteuterd bij te kijken van "wat moest ik hier ook alweer mee???"
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door