Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door dunja
#578405
Hoi,hoi,
Zoals sommige van jullie weten wouden Lilo en Luna de eerste weken niet barfen.
Sinds Luna haar kittens heeft gaat het perfekt!! yesyes. straks kittens aan de barf., en lilo gaat ook steeds beter. Maar hebben jullie nou ook dat ze constant je hoofd gek zeuren om eten??? Dat probleem had ik op brokken niet :P :P. Echt ik word s'nachts m'n bed uitgehaald. Kun je wel denken, dan geef je ze toch niet. Maar word gek van dat gezeur aan m'n hoofd. Hoe hebben jullie dat??
Gebruikersavatar
Door sylvia
#578559
Hier heb ik dat niet , de katten krijgen twee keer per dag eten. De eerste keer is in de ochtend als ik uit bed kom en dan staan ze al in de rij de rest van de dag hoor je ze niet tot in de avond als ik de voerbakken pak dan staan ze er. Verder komen ze niet om eten.

Geef je wel genoeg?
Door dunja
#578722
Denk van wel. Bv gisteren hebben ze 2 hele kipfilet gehad. Runderpoulet, hertenvlees,lever en standaard staan er brokjes voor nood.
Maar ja die raken ze nu amper nog aan. Zou dit niet genoeg zijn? Hoeveel gram is normaal voor volwassen katten. Even daarbuiten gelaten dat Luna zoogt, want die eet onbeperkt door nu.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#578780
dunja schreef: Denk van wel. Bv gisteren hebben ze 2 hele kipfilet gehad. Runderpoulet, hertenvlees,lever en standaard staan er brokjes voor nood.
Maar ja die raken ze nu amper nog aan. Zou dit niet genoeg zijn? Hoeveel gram is normaal voor volwassen katten. Even daarbuiten gelaten dat Luna zoogt, want die eet onbeperkt door nu.
De brokjes zou ik weg halen.

Meestal eten ze de eerste tijd als ze van de brokken afzijn een aardige hoeveelheid aan vers eten, dit omdat ze van een koolhydraat verbranding zijn overgegaan op een vetverbranding, dit kan ook gepaard gaan met gewichts verlies. Het ligt ook aan het energieverbruik en de onderhoudshoeveelheid die per kat verschillend is. De ene kat van 3 kilo kan wel de helft meer nodig hebben dan de ander en misschien wel het dubblele.

Ik heb gisteren eens gekeken wat ik nu op een dag voer en dat is dan aan twee zogende moeders één volwassen kater en 8 kittens van 7 weken en dan gaat er bijna twee kilo voer doorheen
Door dunja
#580262
mmm, ja heb ik al geprobeerd, maar dan laten ze een gedeelte staan, en dat wordt dan weer oud en willen ze dan niet meer. ze willen steeds kleine beetjes. Vind ik lastig vooral als ze s'nachts nog een keer komen. Vandaar ook de brokjes. Maar daar nemen ze geen genoegen meer mee. :P :P :P
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door