Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door -sanne
#556691
Ik heb een siamees en zoals zoveel siamezen kotst hij regelmatig en heeft hij vaak last van diarree. Ik heb al allerlei voersoorten geprobeert (brokken en blikvoer van de da) maar niks helpt of wordt het erger.
Nu kreeg ik een helder moment nu mn hond op de carnibest staat om dat mn siamees ook te geven. Alleen hij kan zo moeilijk zijn. brokken gaan er altijd in welke smaak of merk dan ook maar blikvoer daar trekt hij zn neus voor op.
Moet ik de gewone smaak carnibest proberen of is een andere smaak misschien lekkerder.
Rauwe kip vind hij in ieder geval heerlijk. zit dat ook in de CB?
Door quincy4
#556721
Ik heb voor mijn katten de carnibest natuurvoer en vleesmix hier zit geloof ik kip voor het grootste gedeelte kip in, dus grote kans dat ie het lekker vindt.

Ik ben nu ook 1 van mijn katten aan het overzetten, zij is helemaal verslaafd aan whiskas, maar ben haar nu al een paar weken aan het overzetten. Ik ben begonnen met een half zakje whiskas door 100 gram carnibest en zit nu al op 1 theelepeltje.

Of het helpt voor het overgeven weet ik niet, kleine porties per keer geven denk ik. Mijn Persische langhaar had altijd wel last van haarballen, maar sinds die paar maanden op carnibest heb ik hem nooit meer zien overgeven. De kat van mijn vriend heeft ook veel last van snel overgeven en die hield de carnibest wel binnen ( we hadden wel kleine porties gegeven). Ik denk dat het zeker het proberen waard is.

Succes ermee
Groetjes Anita
Door Loeka
#556979
Ik zou het zeker proberen. Mijn poes had ook chronische diarree. HAD :D Op rauwe voeding gaat het al jaren prima!
Door Fido
#557549
Wij hebben twee siamezen ::) :-\
één moeilijke eter en één alles eter (plastic tassen, bikini's, schoenveters, sinasappelnetjes enz.).

Krijgen Kvv en BARF, kotsen niet (behalve die veelvraat maar dan kotst ie: gedeelte bikinie, plastic tas, netjes enz.)

Het zijn kieskeurige eters ;D dus gewoon uitproberen. Op dit moment eten die van ons bijna al het vlees.
Pens vinden ze ook lekker, ééndagskuikens is een FEEST.

Ik laat ze ook wel eens runderstrot eten, wat niet opkomt eet de hond wel op
Door reneetje
#558050
Hoi,

Mijn moeder heeft ook een siamees en moest ook veek overgeven en sinds hij op carnibest is niet meer :)

Ik heb gehoord dat de lam rijst mix wel eens voor moeilijke eters kan zijn.
Maar misschien kan je het voer in het begin aanmengen met wat gourmet en dit langzaam afbouwen (doe ik zelf met barfen ook en ze lusten het nu bijna allemaal zonder )
Door hamada
#559305
het schijnt dat veel katten de eend/rijst versie voor honden van CB erg lekker vinden.
Laatst was Prince (is overigens een kortharige pers) niet lekker (na opgezette klieren) en wilde ook niet meer eten. Met eend/rijst kwam hij weer aan het eten en nu zit er weer wat vlees op zijn botten.
Succes met uitproberen.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door