Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door geer
#543581
Mijn katten eten altijd 's avonds, vlak voordat ik naar bed ga, het een beetje is afgekoeld en alle deuren dicht zitten. En ze eten het doorgaans veeeeeel sneller op dan een vlieg met zijn vleugeltje kan klapperen ;D
Door *Robin*
#543634
Femke schreef: nou het is in die zin gezonder, dat 's zomers als het warm is, de vliegen eitjes in het vlees leggen. Ik heb het hier helaas vaak genoeg gezien :-\

Als het warm is krijgen mijn katten hun eten uit een bak ijs.
wat voor bak bedoel je? doe je dan een bakje met ijsklontjes en dan het bakje voer erop? ben ik wel nieuwsgierig naar ;D
ik denk dat ik m dan maar aanleer om in een keer te eten. is misschien ook wel zo lekker als het vers uit de koelkast komt :-[
Door Femke
#543637
Robin86 schreef: wat voor bak bedoel je? doe je dan een bakje met ijsklontjes en dan het bakje voer erop? ben ik wel nieuwsgierig naar ;D
ik denk dat ik m dan maar aanleer om in een keer te eten. is misschien ook wel zo lekker als het vers uit de koelkast komt :-[

nee ik heb twee warmhoud bordjes voor baby's 8)

die vul ik met water, en stop ik in de vriezer. Daar doe ik het eten in. Als de ene in gebruik is ligt de andere alweer lekker te bevriezen ;)

Ik heb ze vorig jaar bij de Hema gekocht. Gaat lekker veel water in dus duurt het ook lang voor het ijs ontdooid is ;)
Door Borke
#543706
sylvia schreef: Tja ik kan het eigenlijk maar op één manier voorkomen en dat is zorgen dat mijn katten niet de tuin uit kunnen, tenslotte moeten mensen zelf weten wat ze in hun tuin neerzetten.
De tuin kan altijd worden afgezet hoor, kijk maar op onze site voor voorbeelden.
Het werkt alleen niet voor die mensen die 'als god in Frankrijk wonen' op een half landgoed ofzo ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#543720
AstridStraver schreef: De tuin kan altijd worden afgezet hoor, kijk maar op onze site voor voorbeelden.
Het werkt alleen niet voor die mensen die 'als god in Frankrijk wonen' op een half landgoed ofzo ;D
Ik weet dat de tuin kan worden afgezet, maar mijn katten blijven redelijk in de tuin, buiten Boris die even de achterburen bezoekt om wat te eten ::)
Die meiden eten gewoon altijd thuis , die hebben geen interesse denk ik of ze komen niet zo ver. Meestal zijn ze overdag binnen of liggen ze ergens in de schuur te pitten, als ze aan de wandel gaan is het s'nachts maar ik geloof ook niet dat ze dan echt weg zijn want als ik el eens s, nachts een keer pss pss doe komen die meiden of uit de tuin van de buren of uit de schuur. Boris duurt wat langer maar die is natuurlijk dan brokjes aan het scoren.

Onze Bengaal Tijger deed het helemaal anders, de hele buurt kende hem, hij ging gewoon naar binnen bij de mensen en ging netjes bij de aanrecht zitten wachten en dan at hij thuis ook nog gewoon zijn vlees op
;D Ik hoorde zo overal om mij heen, oooo is die van jullie, hij komt altijd bij ons eten, en dat van 6 mensen rond om ons heen wonend ;D
Door Lizzy
#543744
Mijn kat van 19,5 jaar eet niet meer alles gelijk op. Als ze klaar is met eten, zet in een omgekeerde roestvrijstalen hondenvoer bak over haar bakje. Als ze naar haar eten toe loopt, haal ik die weer even weg. Dat gaat prima.
Door *Robin*
#543800
Femke schreef: nee ik heb twee warmhoud bordjes voor baby's 8)

die vul ik met water, en stop ik in de vriezer. Daar doe ik het eten in. Als de ene in gebruik is ligt de andere alweer lekker te bevriezen ;)

Ik heb ze vorig jaar bij de Hema gekocht. Gaat lekker veel water in dus duurt het ook lang voor het ijs ontdooid is ;)
dat is een heel goed idee!!! misschien moet ik die ook maar eens gaan kopen ::) :)
Door Nelly
#543835
Is het eten dan niet veel te koud? Koud eten is voor katten net zo slecht als voor honden hoor.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#543845
Nelly schreef: Is het eten dan niet veel te koud? Koud eten is voor katten net zo slecht als voor honden hoor.
Mijn honden eten het eten nog wel bevroren en de katten ook als ze de kans krijgen, wij gaan toch ook niet onderuit omdat we ijs eten zo is dat ook voor honden en katten.
Ik spaar ook altijd de resten voer op in een afgesloten bak in de koelkast en mijn koelkast staat vrij koud, het gaat er allemaal in als ketelapper.
Laatst gewijzigd door sylvia op za 06 mei 2006, 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#543848
Is hier ook niet zo'n probleem. Soms ben ik wat te laat met ontdooien en krijgt Skik zijn eten koud hij heeft daar gelukkig nooit last van.
Door Nelly
#544109
sylvia schreef: wij gaan toch ook niet onderuit omdat we ijs eten
Nou mijn ervaring is anders wel dat je behoorlijk buikpijn en/of hoofdpijn kunt krijgen als je (snel) ijs eet. En ik blijf erbij dat het beter is om dieren, welke dan ook, hun eten min of meer op kamertemperatuur te geven.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#544116
Nelly schreef: Nou mijn ervaring is anders wel dat je behoorlijk buikpijn en/of hoofdpijn kunt krijgen als je (snel) ijs eet. En ik blijf erbij dat het beter is om dieren, welke dan ook, hun eten min of meer op kamertemperatuur te geven.
Waarom?
Door Maris
#548542
Femke schreef: nee ik heb twee warmhoud bordjes voor baby's 8)

die vul ik met water, en stop ik in de vriezer. Daar doe ik het eten in. Als de ene in gebruik is ligt de andere alweer lekker te bevriezen ;)

Ik heb ze vorig jaar bij de Hema gekocht. Gaat lekker veel water in dus duurt het ook lang voor het ijs ontdooid is ;)
Heij das een goeie daar heb iik eigenlijk nog nooit bij stil gestaan, aangezien Passie ook altijd zo loop t te mutsen, hapje hier even slapen hapje daar even de cavia`s pesten. >:(
Door Femke
#548632
Maris schreef: Heij das een goeie daar heb iik eigenlijk nog nooit bij stil gestaan, aangezien Passie ook altijd zo loop t te mutsen, hapje hier even slapen hapje daar even de cavia`s pesten. >:(

hihi ik heb juist net een topic geopend, omdat ik ze toch wil leren alles in één keer op te eten (als het barfdag is, kanen ze ook zo een hele portie in één keer op).
Door Maris
#548638
Femke schreef: hihi ik heb juist net een topic geopend, omdat ik ze toch wil leren alles in één keer op te eten (als het barfdag is, kanen ze ook zo een hele portie in één keer op).
Nou ik heb het echt op gegeven want die dame van mij vertikt het. En ze is zo snel afgeleid. ::)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door