Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Bernadette
#541934
Vondel is een orginele straatkat. Jarenlang op straat rondgeleefd, maar sinds een dik half jaar woont hij "binnenshuis"

Toch kan hij het af en toe niet laten om terug te keren naar zijn roots.... Bij deze één van deze momenten vastgelegd op de gevoelige plaat ;D

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Bernadette op wo 03 mei 2006, 16:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Door *Robin*
#542381
mooie foto!!! fijn dat dit katje nu een lekker vrij en toch geliefd leven leid (of is het lijd ???)

ik heb gisteren avond ook een straatkat gezien, voor het eerst in me leven, in het centrum van rotterdam, donkergrijs, heel mager. hij liep te schooieren tussen het straatvuil voor een hapje. als ik iets bij me had gehad, zoals kattenvoer had ik hem geprobeerd te pakken maar ik had niks, en zonder had hij zeker van me weggelopen :-\ ik voel me nog een beetje schuldig dat ik hem heb laten gaan :'( ik heb het niet eens geprobeerd >:(
Door Bernadette
#542437
Je kunt toch niets doen. Deze katten proberen ze te vangen en sterriliseren, daarna worden ze weer terug gezet. Ik geloof dat die katten in het centrum wel een hoop bij elkaar kunnen scharrelen hoor.

Vondel heb ik als kleine kat gevonden (daarom ook vondel) (van vondeling) en steeds buiten gehouden, maar steeds als ik verhuisde ging hij mee. En nu hebben we meer katten, twee raskatten (zie één daarvan in het onderschrift) en die mogen niet naar buiten. Dus we hebben geprobeerd gelijk vanaf dag één in het nieuwe huis om hem binnen te houden en het lukt!!!

Heel blij daarmee! Ik maakte me altijd zo'n zorgen als hij een nachtje niet thuis sliep! En met eten ook vreselijk!!!
Door *Robin*
#542532
ja kan me voorstellen dat je je eigen dan zorgen maakt.
zou ik ook doen hoor!!
ik zou al niet willen dat mijn katje buiten loopt.
ik woon in rotterdam charlois en veel verkeer hier :-X
ik zie wel regelmatig katten buiten lopen hier maar die hebben allemaal een bandje.
mijn katje kan ook niet naar buiten want ik heb een bovenwoning.
wel goed dat je vondel nu binnen kan houden, dat is met een "zwerfkat" toch erg moeilijk, lijkt mij.

Ik zei tegen mijn vriend dat ik die kat had zien scharrelen,
toen zei hij: "ach, je kan niet in je eentje de wereld redden". daar heeft hij wel gelijk in.
maar als ik er nog een keer een zie, en ik krijg m te pakken,
neem ik m mee naar huis en hou ik m!!!
Door Bernadette
#542536
Robin86 schreef: ja kan me voorstellen dat je je eigen dan zorgen maakt.
zou ik ook doen hoor!!
ik zou al niet willen dat mijn katje buiten loopt.
ik woon in rotterdam charlois en veel verkeer hier :-X
ik zie wel regelmatig katten buiten lopen hier maar die hebben allemaal een bandje.
mijn katje kan ook niet naar buiten want ik heb een bovenwoning.
wel goed dat je vondel nu binnen kan houden, dat is met een "zwerfkat" toch erg moeilijk, lijkt mij.

Ik zei tegen mijn vriend dat ik die kat had zien scharrelen,
toen zei hij: "ach, je kan niet in je eentje de wereld redden". daar heeft hij wel gelijk in.
maar als ik er nog een keer een zie, en ik krijg m te pakken,
neem ik m mee naar huis en hou ik m!!!
Toevallig! Wij wonen ook in zuid!!! Het heeft me ook zes jaar gekost hoor, voordat hij binnen wilde blijven ::)
Door Bernadette
#549497
Robin86 schreef: dat is een aardig tijdje :o
maar alles went 8)
Ik ben verhuisd en vanaf dag één heb ik 'm binnen gehouden. Op een gegeven ogenblik hield hij op met zeuren bij de deur en het raam. Nou PERFECT dacht ik ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#549509
Mijn bengaal was niet buiten gewend maar moest echt naar buiten en zelfs de tuin was niet genoeg. Ik heb hem laten gaan en banaf dat moment was hij gewoon weg een geweldige kat. Helaas is hij met een jaar doodgereden maar als ik moest kiezen liet ik hem weeer gaan, deze kater was niet gelukkig op een klein terratorium
Door Bernadette
#549572
sylvia schreef: Mijn bengaal was niet buiten gewend maar moest echt naar buiten en zelfs de tuin was niet genoeg. Ik heb hem laten gaan en banaf dat moment was hij gewoon weg een geweldige kat. Helaas is hij met een jaar doodgereden maar als ik moest kiezen liet ik hem weeer gaan, deze kater was niet gelukkig op een klein terratorium
Tja, ik kon Vondel ook écht niet binnenhouden in mijn andere huis. Misschien is het voldoende dat hij nu twee huisrivalen heeft? De twee oci's zijn namenlijk niet zijn beste vrienden, maar ze leven wel samen in één huis.

In een volgend huis waar een tuin bij zit en geen drukke wegen en andere poezengevaren mag hij van mij lekker buiten spelen hoor!
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door