Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Marieke
#535861
:(

Ik baal zo, kom net terug van een week vakantie, en tref mijn katten aan....stukken dikker en hun vacht is ook wat minder glas.. doffer zeg maar.
Ze zijn gewoon gevoerd wat ze altijd krijgen, kvv en barf.

Spreek ik mijn buurvrouw later....blijkt dat zij sinds een week de keukendeur weer de hele dag open hebben en mijn katten vrolijk binnen komen om brokken te eten. Er staat daar een mega bak kattenbrokken, gewoon voor de grijp, voor hun eigen katten...

Doe jij je best om zo goed mogelijk te zorgen voor hun voeding, gebeurt er dit ....

Ik baal er zo van.
Door Maris
#535862
Ik kan het me voorstellen dat je daar van baalt, kan ze er niet iets aan doen dat jullie kat er niet bij naar binnen kant.

Niet zo gek als die groter geworden is, hij krijgt genoeg te eten zo :-\
Door Borke
#535875
Tja dat is een lastig probleem, te meer daar de buurvrouw het waarschijnlijk prima vindt dat jouw katten komen snaaien. Ik ken tenminste meer kattenmensen die daar geen probleem mee hebben.

Toen wij zelf nog buitenkatten hadden en brokken voerden, hadden we ook een gigabak met brokken de hele dag klaar staan voor ze. Daar waren we mee begonnen nadat een van de katten bij de buren vlees van het aanrecht gestolen had. Als er zelf altijd ruim voldoende voer staat, dan hoeven ze niet zo snel bij een ander te gaan snaaien.
Dit zijn typisch de nadelen van buitenkatten...

Je zou wellicht aan de buurvrouw kunnen vragen om jouw katten weg te jagen? Ik betwijfel echter of het helpt. Wij hadden vroeger een achterbuurman die onze katten niet in zijn tuin wilde, wond zich er vreselijk op af. Zijn tuin was dus favoriet bij onze katten...
Door Marieke
#535898
Onze katten zijn "kat aan huis" bij onze buren. Hun twee katten en de onze trekken ook altijd samen op. Ze delen een erf en mogen overal komen (andersom ook). Dat is erg leuk, dus dat wil ik ze niet ontnemen. Ooit 4 katten samen in een weiland zien spelen, fantastisch gezicht ;D

Het lastige is dat onze buuf het inderdaad heel leuk vindt als ze daar ook eten, en ik vind het zo stom om te bepalen waar zij het voer voor haar eigen katten neerzet. Maar ja, dit is ook niks, moddervette katten, terwijl je ze graag gezond ziet.
Ik ga voorstellen of zij de bak op een plek neer wil zetten waar alleen hun katten komen. Hopelijk is dat geen probleem.

Kon je je katten maar wijsmaken dat brokjes zo slecht zijn....
Laatst gewijzigd door Marieke op ma 24 apr 2006, 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Maris
#536115
Ik hoop voor je dat ze mee willen werken. Succes. En was het maar zo makkelijk dat ze wisten dat het slecht voor je was, waren ze ook makkelijker over te krijgenm op vers ;D
Laatst gewijzigd door Maris op ma 24 apr 2006, 18:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#536200
Ik ken het, ik baal daar ook zo van Boris is de laatste tijd ook weer ergens gast aan tafel hij ziet er niet uit >:(
Door roefus
#536282
Mijn vorige kat kwam ooit met een half pond kaas aanzetten.
Die was wat ingedroogd...dus de buren aten die niet meer.
Legden ze doodleuk neer voor mijn katje.
Was overigens goed bedoeld van hun.
Tja lastig.......kweet ook niet goed hoe dit op te lossen.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door