Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Tiesto
#515575
Ik geef mijn 2 labjes allebei Energique en nu zat ik te denken kan ik dat ook aan de kat geven? Ze krijgt nu altijd Prins brokjes (zonder chemische toevoegingen) en een zakje whiskas( waar dus wel troep in zit) en nu dacht ik waarom ipv die whiskas niet een schijf energique geven? Ik denk dat ze ong. een kilo 0f 6 weegt? Maar wordt dat niet teveel met de brokjes? Ze heeft altijd een bodempje hiervan..En energique is natuurlijk volledig en die whiskas niet..
Door Mevroi Kruim
#515740
Geef je de kat toch ook lekker vers!
OK, ze stribbelen meestal eerst wel wat tegen maar met wat doorzettingsvermogen ...
Het is echt veel en veel beter voor katten dan brok. Vooral katten krijgen op brok heel snel last van hun blaas en nieren doordat ze te weinig drinken bij die droge meuk.
Ik heb van kvv geen verstand (die van mij eten barf) maar lees hier regelmatig dat katten het prima doen op de hondenvariant.
En ook katten hoeven echt niet de hele dag eten klaar te hebben staan hoor. Bij mij eten ze gewoon 2x daags en dat gaan prima. Door de hele dag eten te laten staan kweek je makkelijk vetzakken en tiskonten.
Door roefus
#515934
Mijn kat kreeg 's ochtends brokjes en 's avonds zo'n zakje whiskas.
Of soms 's avonds een ander soort blikje (ook tonijn enzo).
Ik ben begonnen met de whiskas te 'mengen'.
Gewoon een lepel carnibest erdoor (was de hond-versie).
Maar al heel snel ook andere dingetjes...gewoon wat 'de hond' barft ...dat ging ook naar de kat.
Stukjes van allerhande vlees, met wat van dat eischaalpoeder erdoor.
En zo heb ik de whiskas en de brokjes 'afgebouwd'.
Er kwamen ook kppennekjes (doorgeknipt met de snoeischaar) en vleugeltjes (geplet en wel).
Tja, en af en toe wat door die Porkert-molen (konijn enzo).

Op een gegeven moment werd het 'geaccepteerd'.
En dan reken ik verder een beetje hetzelfde als bij de hond.
Heb wel geregeld nog dat eischaalpoeder nodig.
En ook maak ik gebruik van kvv voor de kat.
Door Femke
#516452
hier krijgen de katten ook hetzelfde als de honden.....grotendeels KVV dus met hier en daar ene zelf in elkaar geflanste maaltijd
Door Femke
#516455
overigens aten de katten wel liever energique dan CB, om de één of andere reden hebben die mutsen het toch liever fijn gemalen........
Door Nelly
#517037
Hier ook bijna alleen nog kvv en/of barf, zelfs voor Mistral, die nog heel lang heeft vastgehouden aan die blik-troep. Zipper is al langer "over", heb hem van de week nog op de proef gesteld, bakkie blikvoer en bakkie kvv naast elkaar gezet. Nou hij ging mooi voor de kvv hoor ;D En dan te bedenken dat die 2 ouwetjes van dik 15 jaar bijna hun hele leven die troep hebben gegeten :-[ SR van bijna een jaar staat vanaf dat hij hier kwam op kvv, kuikens ed. , alleen lust die eigenwijze geen hart :(
Gebruikersavatar
Door sylvia
#517386
Tiesto schreef: Ik geef mijn 2 labjes allebei Energique en nu zat ik te denken kan ik dat ook aan de kat geven? Ze krijgt nu altijd Prins brokjes (zonder chemische toevoegingen) en een zakje whiskas( waar dus wel troep in zit) en nu dacht ik waarom ipv die whiskas niet een schijf energique geven? Ik denk dat ze ong. een kilo 0f 6 weegt? Maar wordt dat niet teveel met de brokjes? Ze heeft altijd een bodempje hiervan..En energique is natuurlijk volledig en die whiskas niet..
Ik zou die brokken helemaal laten vallen en ik zou er zelfs voor kiezen als je beslist een onnatuurlijk voer wilt geven om dan die brokken (ook bij prins zit er zooi in anders wordt het ranzig, alleen kopen ze grondstoffen waar het al inzit dus voegen ze zelfs niks toe) te laten vallen en dan gewoon dat natvoer (whiskas) te geven wat overigens wel een compleervoer is. Brokken zijn nog vele malen slechter voor katten dan dat ze slecht zijn voor honden, brokken zijn de nummer 1 veroorzaker van blaasgrruis en nierfalen bij katten. Ik zou dus gewoon of helemaal overstappen op een kvv of kvv met barf afwisselen en die brokken en blik lekker laten staan.

Mijn katten hebben overigens liever vlees aan stukken ipv gemalen vlees.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door