Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Bernadette
#460179
Misschien heeft iemand ervaring hiermee... Het volgende, wij hebben twee jonge katten van 8 maanden die vanaf het begin af aan bibi hebben gehad. Sinds een aantal weken voeren we ze eendagskuikens en ze zijn compleet wild geworden....

Er is geen normale manier om die kuikens te geven. Je moet het op goed geluk gooien, omdat anders ze in je hangen. Echt letterlijk. Het eten van mijn hond moet ook echt achter slot en grendel bewaard worden, de katten hebben tot twee keer toe nu een stuk van hem afgepakt van rond de 300 gram. Lamsvlees was het.

Ze grommen als een idioot. Mijn andere kat is al volwassen (vijf jaar) en eet sinds een tijdje mee, deze kat is nog normaal in het gedrag... Eet wel kuikens, maar moet apart gezet worden, anders pakken die twee kleine het kuiken van hem af.

Ook duurt het ongeveer 5 seconden om de kuikens op te eten. Dat is toch niet normaal meer..... ?? We weten dat het goed voor ze is, maar dit gaat wel ver hoor...
Door bowie
#460235
Heb hier geen ervaring mee maar lijkt mij ook dat ze wat meer moeten krijgen dan .
Weet niet hoeveel ze te eten krijgen van je .
Door Ine
#460415
Geef je eendagskuikens naast de Bibi, of alleen nog maar eendagskuikens?
En hoeveel voer je dan per kitten?
Door Mevroi Kruim
#460528
Hier kunnen ze ook aardig wild worden van kuikens en sommig ander voer. Als ze het errug lekker vinden of erge honger hebben worden het weer helemaal tijgetjes ;D
Door Bernadette
#460553
's ochtends krijgen de kittens 4 (VIER!!!) eendagskuikens en in de avond delen ze een pakje bibi van 125 gram. Daarnaast pikken ze gewoon uit de bak van de hond. Ze zien er absoluut niet dik uit. Ze zijn mooi op gewicht. Meer eten geven....
Door Ine
#460580
Bernadette schreef: 's ochtends krijgen de kittens 4 (VIER!!!) eendagskuikens en in de avond delen ze een pakje bibi van 125 gram. Daarnaast pikken ze gewoon uit de bak van de hond. Ze zien er absoluut niet dik uit. Ze zijn mooi op gewicht. Meer eten geven....
Misschien toch iets meer geven, want voor 4 kittens lijkt het me niet zoveel!
Heb hier een kitten van bijna 5 mnd, die krijgt 100gram kvv per dag, of eendagskuikens met kippennekken en wat hart. Eigenlijk eet ze meer, want ze eet ook nog met de volwassen katten mee, als ze de kans krijgt.
Door bowie
#460586
Bernadette schreef: 's ochtends krijgen de kittens 4 (VIER!!!) eendagskuikens en in de avond delen ze een pakje bibi van 125 gram. Daarnaast pikken ze gewoon uit de bak van de hond. Ze zien er absoluut niet dik uit. Ze zijn mooi op gewicht. Meer eten geven....
Gewoon iets meer geven en kijken hoe ze dan gaan reageren op eten .
Door Bernadette
#460626
We hebben maar twee kittens, die vier kuikens per dag krijgen en daarbij bibi.

We moeten voorzichtig zijn met voeren. Ze pakken hun kuiken en rennen ermee weg. Daarna wordt er onderling gevochten en geknokt (en hard af en toe...)

We laten ze nu apart eten, ga vanavond proberen om ze allemaal appart te laten eten met een bak vol met eten, 125 gram bibi. Kijken of het opkomt. (zal wel)
Door Borke
#460677
De meeste ongecastreerde katten kan je zoveel laten eten als ze willen, dus geef ze gewoon wat meer.
Let wel op het gewicht want ik heb ook van die theemutsen gehad die zichzelf veel te vol vraten ;D
Door Loeka
#461699
Hier zijn ze ook zo fel op kuikens en ook op lamshart. Ze springen omhoog en hangen in mijn benen, eten ze grommend op. Ik denk er niet over om ze meer te geven. Ze zijn prima op gewicht en komen niets te kort. Volgens mij hoort het er gewoon bij. Ze zijn er gewoon hartstikke dol op. Moet ik wel zeggen dat alleen de jongsten(bijna 10 maanden) zo wild zijn met de kuikens. De rest zit er op een afstand toe te kijken met een air van: wat een onbeschaafde bende wilden is dat ;D :o

En ongecastreerde dieren laten eten wat ze willen zou hier ook niet opgaan. Bij de katers in de groei deed ik dat, maar 1 van de jongens is gewoon een veelvraat en die werd maar dikker. Ik houd dus wel in de gaten wat ze ongeveer krijgen.
Door jeanne
#461742
hier word Sjonnie echt helemaal wild en gek van die kleine pens-snoepjes voor honden. Werkelijk waar hahahaaaaaaaaaaa hij veranderd dan in een zwart/witte tijger ;D en als je niet snel genoeg een snoepje geeft bijt hij gewoon in je vinger >:( ;D
Door Bernadette
#461777
We doen nu het volgende. Monster eet in de badkamer, Spook eet in de berging. Ik gooi snel de kuikens op de grond en ren de ruimte uit... Pfff, heftige katten hoor... Denk dat het er gewoon "bij hoort" dan.... hihi...
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door