Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door roefus
#470416
Knap hoor, bij mij lukte dat niet na een paar minuutjes vijzelen.
Ik weet niet hoeveel eierschalen ik had, maar nu heb ik een voorraadje 'poeder'.
En mijn kat krijgt héus wel meer dan eierschaal, die porkert heb ik in huis.
Bovendien carnibest.
Maar door wat runderbief doe ik een beetje eierschaal-poeder.
En die koffiemolen was de hoofdprijs niet, ik maal er nu ook gedroogde kruidjes in (lekker snel).
De vijzel gebruik ik voor het kneuzen van jeneverbessen enzovoorts.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#471746
James schreef: Een vijzel werkt toch ook perfect... Hoeveel eierschalen spaart een mens dan toch? Ik gooi de hele week door alle eierschalen in het bakje van de vijzel en 2 minuten draaiend vijzelen en klaar is klara....

En als je toch geld gaat uitgeven, zou ik dat eerder aan iets doen waar je botten mee kan vermalen voor je kat... Krijgt ie ook nog eens wat anders dan alleen eierschalen ;D
Ik denk niet dat je echt poeier hebt, ik heb echt heel fijn poeder. Ik heb nu zoiets van 70 schalen liggen en die heb ik binnen 10 minuten allemaal tot fijne poeder gemalen.
Botten malen dat valt niet zo mee, dan heb je het over een handmolen wat leuk is voor zomaar eens een vleugeltje maar niet als je dat vaker moet doen en mijn ervaring is dat de electrische molens het gewoon begeven op vleugels dus dan moet je aan een prof. molen zien te komen en die kosten wel erg veel.

Ik denk ook dat je niet moet kijken naar een koffiemolen of een vleesmolen. Ik gebruik mijn koffie molen bv ook om lijnzaadjes te malen. Dus ik denk dat als je barft je aan beide molens veel hebt.
Door Borke
#472438
sylvia schreef: Ik denk niet dat je echt poeier hebt, ik heb echt heel fijn poeder. Ik heb nu zoiets van 70 schalen liggen en die heb ik binnen 10 minuten allemaal tot fijne poeder gemalen.
Hoe lang doe je daarmee (en voor hoeveel katten)?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#472912
AstridStraver schreef: Hoe lang doe je daarmee (en voor hoeveel katten)?
Als je ook eieren aan je dieren geeft en zelf ook wel eens eieren bakt gaat het snel hoor, en je doet er erg lang mee.
Dus even door eten ;D
Door roefus
#472916
sylvia schreef: Als je ook eieren aan je dieren geeft en zelf ook wel eens eieren bakt gaat het snel hoor, en je doet er erg lang mee.
Dus even door eten ;D
;D ;D ;D dat dacht ik ook, en ik had veel eierschaal nodigm voor dat zielige katertje.
dus ik bakte quiches voor onszelf, cake enzovoorts.
nog iemand een omeletje?
een eitje door het hondenvoer éxtra....
sjee...ik had binnen twee weken méér eierschalen dan wie ook.
en mooie poeder...met dat koffiemolentje.
ik zag de kalk 'walmen' ;D ;D ;D
Door Borke
#472934
sylvia schreef: Als je ook eieren aan je dieren geeft en zelf ook wel eens eieren bakt gaat het snel hoor, en je doet er erg lang mee.
Dus even door eten ;D
Joh Leo en ik doen Atkins, dus wij eten behoorlijk veel eieren ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#473242
AstridStraver schreef: Joh Leo en ik doen Atkins, dus wij eten behoorlijk veel eieren ;D
ik heb mijn voorraad ook opgebouwd uit de atkins tijd ;D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door