Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door ladybird
#441337
hallo iedereen,

Ik heb gisterenavond mijn katten voor het eerst wat CB gegeven (zie voorstel topic).

Jip mijn ene kat at het echt met smaak op. ;D

En Joy keek me echt zo aan van hoe durf je me dit te geven, dus heb ik het gemengd met wat blikvoer.
En toen at ze het wel.

Gelukkig is het ook allemaal in hun maag gebleven, dus niets geen gekost.

Dus vanavond krijgen ze weer een portie.
En 's morgens en 's middags carocat brokken.

ik hoop dat Joy CB ook snel puur lust.

Op dit forum lees ik dat er steeds 8 tussen moet zitten tussen de brokken en de CB.
Dat doe ik dus ook.

Maar op de site van CB staat dat je het de eerste dagen dat je het geeft gewoon kunt mengen met het oude voer.

Omdat dat mengen natuurlijk makkelijker en praktischer is vroeg ik me af of ik dat beter wel of niet kan doen. :-\

Met de 8 uur ertussen is gisteren goed gegaan dus ik denk dat ik me daar maar gewoon aan houd.

En mag je er nou ook nog extra water aan toevoegen?
Ik denk altijd als ze maar genoeg vocht binnen krijgen i.v.m. voorkomen van blaasgruis.

Nou tot lees allemaal.
Door Debora
#441407
Hey wat goed dat het zo goed gaat :)
In principe zou je de brokken dus weg kunnen gooien. Als ze het toch al eten (al dan niet gemengd met blik) zou ik de brokken achterwege laten (dit ook ivm blaasgruis). Je hoeft er geen extra water bij te gooien want cb bevat genoeg vocht van zichzelf. Ik heb hier het drinkbakje nog wel steeds klaar staan maar moet zeggen dat ze er zeer zeer weinig tot niks van drinken (voor zover ik kan nagaan dus).

Succes verder!
Gebruikersavatar
Door sylvia
#443331
Goed hoor, maar waarom wil je brokken blijven voeren, er zitten aan brokken alleen maar nadelige dingen zeker voor de kat
Door ladybird
#444401
de brokken zijn alleen maar voor de geleidelijke overgang, dat ze kunnen wennen.

aan het eind van de week krijgen ze hier alleen nog maar vers :)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#446986
ladybird schreef: de brokken zijn alleen maar voor de geleidelijke overgang, dat ze kunnen wennen.

aan het eind van de week krijgen ze hier alleen nog maar vers :)
Ik hoop dat ze het zo makkelijk gaan eten , maar dat gaan we vast nog horen :D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door