Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Mevroi Kruim
#438306
Nelly schreef: Ik bereken nooit iets, geef gewoon zoveel als ze lusten.
:o :o nou ikke niet! Kan ik ze na een paar weken rollen :-X :-X ;D Alleen Kruimel krijgt zoveel als ze wil maar die is klein en breekbaar en eet sowieso niet zo veel.
Door Joshii
#438356
Kruimel schreef: :o :o nou ikke niet! Kan ik ze na een paar weken rollen :-X :-X ;D Alleen Kruimel krijgt zoveel als ze wil maar die is klein en breekbaar en eet sowieso niet zo veel.
Idd, en ook ivm de hoeveelheid te ontdooien vlees vind ik het wel makkelijk een richtlijn qua gewicht te hebben.
Kruimel, hoeveel voer jij jouw katten ongeveer per dag?
Door Mevroi Kruim
#438401
Noukie schreef: Idd, en ook ivm de hoeveelheid te ontdooien vlees vind ik het wel makkelijk een richtlijn qua gewicht te hebben.
Kruimel, hoeveel voer jij jouw katten ongeveer per dag?
Heeeeele goeie vraag ;D nou, tweemaal 1 koelkastbakje verdeeld over 5 katten, helpt dat? ;D ;D
Ik zal eens gaan wegen.
Door Joshii
#438646
Kruimel schreef: Heeeeele goeie vraag ;D nou, tweemaal 1 koelkastbakje verdeeld over 5 katten, helpt dat? ;D ;D
Ik zal eens gaan wegen.
...met de maat van jouw koelkastbakje zou ik al een eind op weg zijn ;D
Door Mevroi Kruim
#438671
Noukie schreef: ...met de maat van jouw koelkastbakje zou ik al een eind op weg zijn ;D
Is een punt 8)

OK dan: in mijnkoelkastbakjes gaat ong. 250 ml kattenmaaltijd, bestaande uit ong. 250 g vlees/botten/orgaan en ong 40 ml water/ei.
Door Nelly
#438828
Heb ik blijkbaar super sportieve katten! Worden niks dik! Moet er wel bij zeggen dat ze dus buiten komen en ook flink jagen, dat scheelt wel denk ik. Ook zijn het niet van die mateloze eters.
Door Sofie
#438887
Kruimel schreef: Is een punt 8)

OK dan: in mijnkoelkastbakjes gaat ong. 250 ml kattenmaaltijd, bestaande uit ong. 250 g vlees/botten/orgaan en ong 40 ml water/ei.
Amai dat is dan 500 gram vlees/bot per dag voor 5 katten? Dus dan krijgt iedere kat ongevere 100 gram voer? Hebben ze daar genoeg mee?
Mijn kater moet nl zeker 300 gram per dag hebben.... ::)
Door Sofie
#438890
Youy krijgt als basis duck (enkelvoudig en compleet).
Ik vul dan aan met paardenvlees, kalkoenvlees, lamsvlees, kalfsvlees. Qua botten geef ik momenteel kippennekjes en kippenvleugels en ook organen van de kip.
Vis enkel uit blik.

Ben van plan binnenkort eens lamshart of lamsnier te proberen.
Door Mevroi Kruim
#439080
Sofie schreef: Amai dat is dan 500 gram vlees/bot per dag voor 5 katten? Dus dan krijgt iedere kat ongevere 100 gram voer? Hebben ze daar genoeg mee?
Mijn kater moet nl zeker 300 gram per dag hebben.... ::)
Yep, daar doen ze het prima op. Met meer worden ze (tenminste 3 van de 5) echt vet.
Moet er wel bijzeggen dat ik 2 ouwetjes van 15 heb, waarvan er 1 niet buiten komt (is eng), 1 dunne rooie kater van 12, die houdt vanzelf op met eten en wordt dus niet dik, en twee bolle boederijkatten van 8. Van die twee laatste gaat er een veel naar buiten, de andere zelden. Da's ook een reuze luilak die van kijken naar eten al dik wordt ;D
Door Sofie
#441275
Kruimel schreef: Yep, daar doen ze het prima op. Met meer worden ze (tenminste 3 van de 5) echt vet.
Moet er wel bijzeggen dat ik 2 ouwetjes van 15 heb, waarvan er 1 niet buiten komt (is eng), 1 dunne rooie kater van 12, die houdt vanzelf op met eten en wordt dus niet dik, en twee bolle boederijkatten van 8. Van die twee laatste gaat er een veel naar buiten, de andere zelden. Da's ook een reuze luilak die van kijken naar eten al dik wordt ;D
Nja die van mij gaat iedere dag op schok...en gaat dan nog op een ander vreten... ::) Weegt mooi 4 kg...
Door James
#443305
75% vleesbotten gaat volgens mij nooit lukken bij die katten van mij... Is dat ook niet een beetje een hoog percentage?

Gewoon vlees gaat er wel in bij die katten, maar gevogelte halen ze hun neus voor op.

Ik geef ze nu dus maar gewoon kant en klaar voer, dat is in elk geval een stap in de goede richting. Maar zou het wel verder uit willen breiden.

Waren jullie katten in het begin ook zo moeilijk met gevogelte en botten? En iemand misschien tips hoe je dat met katten aan moet pakken?
Door Mevroi Kruim
#443664
De drie ouwetjes waren direct al helemaal in de wolken met hun barfhapjes ;D Eindelijk echt eten riepen ze ;D
De jeugd (toen 4 jaar) vond het he-le-maal niks. Knor vluchtte met dikke staart blazend het huis uit 'hellup, eng dood beest imme bakkie!' *krabbelkrabbelzoefzoefkledderdoorhetkattenluik* en Eppo ging het demonstratief onderkrabben *vieze zooi :P*
Die hebben dus ff niks te eten gehad. En toen goed gemengd met favoeriete blikvoer, en steeds een beetje meer barf en minder blik, totdat ze eraan gewend waren. Duurde bij Knor ongeveer 3 weken, toen wastie om.

De botten heb ik in het begin allemaal gemalen, ik kocht vooral kipkarbo's omdat die zo goedkoop zijn en 1/4 bot 3/4 spiervlees. Elke vrijdagavond 3 kilo karbo's fileren, botten malen (in het begin nog knippen met de snoeischaar :P) vlees in stukken snijden, hartjes erbij, levertjes in stukken, eieren klussen met zalmolie en een paar kelptabletjes, goed roeren ... 1 week eten voor de monsters inpakken en invriezen.
En daarna ben ik de stukken steeds groter gaan maken, steeds meer heel bot ertussen, hele nekken, en tenslotte hele vleugels en kuikens. Tis elke keer wel wennen voor de zeurneurders maar het gaat 8)
Lam en kalf eten ze graag, konijn ook, rund zo-zo, maar kip is toch wat er het beste ingaat.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door