Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Scooter
#423746
Hoi allemaal ;D
Ik ben nieuw hier dus heb honderdduizend vragen en ben zo ongeveer alle stukjes op deze site aan het lezen. Ik zou dus heel erg graag met al mijn beestjes willen gaan barfen. Heb mijn hond een beetje laten "oefenen" met wat kippevleugeltjes en een dag later met hart en niertjes. De katten zaten eerst wat vreemd mee te kijken toen ik dat alles de tuin in gooide, maar toen ik voor hun wat kleinere stukjes liet liggen vonden ze het toch ook wel erg spannend. Behalve de oudste van de drie, een 12 jarige dikke schuwe pers. ik heb hem later apart nog wat hele kleine stukjes proberen te geven, maar hij liep direct naar de bak met droogvoer. Misschien loop ik iets te hard van stapel, maar heb begrepen dat de combinatie van droogvoer en barfen niet goed is. Dus als ik dit goed wil laten slagen moet ik ook nummer drie proberen te overtuige dat het lekker is. Zijn er misschien handige tips???
Gebruikersavatar
Door sylvia
#423772
Hoi,
Leuk dat je zo enthousiast bent, nu die ene kat ook nog ;D

Is er een blikvoer dat hij erg lekker vind dan zou je dit er in het begin door kunnen doen en dat dan gaan minderen.
Door Scooter
#423970
Jaaaaa!!! :-[ Had ik zelf misschien ook wel kunnen bedenken hummm. Stom he, ik geef ze nu eigenlijk al jaren iams omdat ik hoopte en dacht dat dat goed is. Voor de afwisseling (en omdat ik het zelf ook leuk vind :-\) kregen ze dan één keertje per week een gekookt visje of een blikje. Maar oke het roer gaat gewoon om, dus de standaard bak met droogvoer zal ik ook maar gewoon weghalen. Denk jij dat ik dat langzaam moet afbouwen, of ook gewoon in één keer doen? Ik ben het nu ook met mijn hond aan het doen. op de een of andere manier ben ik volgens mij met de poesjes iets te voorzichtig??
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door