Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Moos
#421431
Mijn brokjes kat die het vertikt om vers te eten heeft zojuist een kwart plak Pens van Rodi naar binnen geschrokt :o

Vinden katten dat zo lekker, of heb ik een vreemd exemplaar?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#421438
Hier lusten ze het ook, ze hebben ook nog een voorkeur voor schapenpens boven runderpens.
Door Moos
#421439
Hier lust hij dus schijnbaar alleen maar pens, en af en toe met moeite wat lamshart. De rest vreet ie niet.
Maar ik was net de pens voor de honden aan het klaarmaken en hij viel erop aan ;D
Door conleeuw
#421444
mijn kat trekt haar neus op voor pens. Als ik de honden eten verdeel, sta zij altijd op de aanrecht, en dan begint zij al gezellig uit een honden bak te eten (geen wonder dat de honden haar liever zien gaan dan komen) maar als er pens op het menu staat, kijkt ze wel erg vies. Als er pens en vlees in de bakken ligt, haalt ze met haar poot de pens opzij om toch nog een stukje vlees te kunnen pakken. ;)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#421445
Moos schreef: Hier lust hij dus schijnbaar alleen maar pens, en af en toe met moeite wat lamshart. De rest vreet ie niet.
Maar ik was net de pens voor de honden aan het klaarmaken en hij viel erop aan ;D
Als je het eens doorelkaar maalt met wat soepvlees?
Door Moos
#421452
sylvia schreef: Als je het eens doorelkaar maalt met wat soepvlees?
Dat is wel een slimme, ga ik eens proberen!

Hoe zat het nou ook alweer met Rodi voor de hond aan de kat geven, moet ik dan 1 maaltijd vervangen door bijv. lamshart voor de taurine?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#421457
Als je rodi op pens basis geeft zou ik wel iets geven aan roodvlees. In hart zit ook veel taurine
Door Moos
#421461
sylvia schreef: Als je rodi op pens basis geeft zou ik wel iets geven aan roodvlees. In hart zit ook veel taurine
En als ik de lamshart complete versie van Rodi geef. Zou dat gewoon kunnen voor de katten? En dan af gaan wisselen met af en toe pens, soepvlees e.d?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#421465
Ja kun je doen.
Je kan het ook afwisselen , rodi op hartbasis, op pens basis en dan tussen door soepvlees kippenvleugeltjes dat soort dingen.
Door Moos
#421466
sylvia schreef: Ja kun je doen.
Je kan het ook afwisselen , rodi op hartbasis, op pens basis en dan tussen door soepvlees kippenvleugeltjes dat soort dingen.
oke, en dan kunnen ze dus gewoon Rodi voor de hond eten als ik maar zorg dat ze ook met regelmaat de hartbasis krijgen? (en varieer met soepvlees e.d)

Dat moet namelijk wel lukken denk ik. De Rodi pens lust een van de katten dus, en het lamshart gaat ook redelijk.

De prins voor katten vonden ze allebei niet te eten...
Laatst gewijzigd door Moos op zo 13 nov 2005, 11:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#421489
Je kunt ook de duck enkelvoudig geven daar zit ook al calcium bij.
Door Moos
#421492
sylvia schreef: Je kunt ook de duck enkelvoudig geven daar zit ook al calcium bij.
Ze verkopen hier alleen energique en Rodi in de dierenwinkel. Duck zouden ze eventueel wel kunnen bestellen voor me denk ik.

Maar als ik nou begin met Rodi voor de katten om te kijken of ik ze echt aan het vers kan krijgen, en als het lukt eens ga vragen of de dierenwinkel Duck kan bestellen?

Want Rodi kan ik ze gewoon geven zonder dat ze tekorten krijgen?
Door jeanne
#421494
ik heb hier een kat die pens heerlijk vind.
hij eet zelfs nog liever kruidenmix dan zijn stukje kip ::)
raar beest
Door Nelly
#421526
Mijn huidige katten eten geen van 3en pens. Die welke ik vroeger had waren er dol op.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#421666
Moos schreef: Ze verkopen hier alleen energique en Rodi in de dierenwinkel. Duck zouden ze eventueel wel kunnen bestellen voor me denk ik.

Maar als ik nou begin met Rodi voor de katten om te kijken of ik ze echt aan het vers kan krijgen, en als het lukt eens ga vragen of de dierenwinkel Duck kan bestellen?

Want Rodi kan ik ze gewoon geven zonder dat ze tekorten krijgen?
Ja als je de komplete versie geeft wel, van Duck moet je de enkelvodige soorten hebben.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door