Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door amber13
#394383
Na een week geworsteld te hebben met Carnibest voor Revel, het toch maar opgegeven, hij vertikt het gewoon te eten, zelfs al een heel klein beetje! Wel heeft hij ontdekt dat metworst erg lekker is :P (gepikt van tafel), maar ja, das niet echt barf hé, dus voorlopig moet hij maar aan de whiskas blijven, ik kan hem moeilijk dwingen wat anders te eten. Heb hem echt teveel verwend ::)
Door Marieke
#396406
Ik had onze kater van 13 pas na 3/4 jaar prutsen volledig om. Ik ben begonnen met het aanbieden van allerlei rauw vlees (kip en rund enzo, natuurlijk geen varken), steeds een beetje. Op die manier kon ik erachter komen wat hij graag at en kon hij aan de smaak wennen.

Uiteindelijk accepteerde hij zelfgemaakte mixen van gemalen kippennekken en rund en wat organen. Nu zit hij dan toch op carnibest (kat) en vreet het werkelijk op.
Bij hem werkte het ook als ik er bij bleef staan als ie at; op een of andere manier moedigde hem dat aan?
Gelukkig hoeft dat nu niet meer ;D

Maar met veel geduld en inventiviteit kom je ver hoor! En het is het waard want onze kat was ook altijd ziek, zwak en misselijk en die ziet er nu geweldig uit! Goede vacht en hij heeft eindelijk wat vlees op zijn botten!

Dus niet te snel opgeven!

(owja, en je moet tegelijker tijd beginnen met het afbouwen van het andere voer, niet meteen toegeven aan het mauwen om whiskas)
Door amber13
#396415
[quote="Marieke"]
Dus niet te snel opgeven!
(owja, en je moet tegelijker tijd beginnen met het afbouwen van het andere voer, niet meteen toegeven aan het mauwen om whiskas)
[/quote] :-[, ik weet het, maar ja, hij zit dan zo zielig te jammeren, en ik ben altijd bang dat als ik hem dan niks anders geef, hij ergens anders eten gaat lopen zoeken en rommel eet. Ik heb hem echt teveel verwent, hij schreeuwt, ik loop ;) ;D. Maar ik zal toch eens proberen wat strenger te worden en niet gelijk toe te geven. Kan ik Revel zo gemalen kippennekken ed. geven, hij is nog geen vers gewend? En met welke vis zal ik het beste kunnen beginnen? Haring lust hij niet (wel eens een klein stukje geprobeerd)
Door Marieke
#400668
Ja, gewoon kleine dingetjes die je in de supermarkt kan halen, dan is de frustratie ook minder als ie t niet eten wil. En let eens op verschillen in temperatuur en vorm, wanneer lust ie t wel en wanneer niet? Bij katten komt dat soms heel nauw.

(Gemalen kippennekken mag je natuurlijk ook al geven.)
Laatst gewijzigd door Marieke op ma 10 okt 2005, 15:09, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door