Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door thuismama
#3375701
Hoi, Mijn laatste bestelling rundvlees blijkt nogal wat vet tussen te zitten. Idem voor de niertjes. Ik heb daar ooit iets over gelezen maar ik herinner me niet meer precies ... was dat nu ok voor katten of juist niet?

De rest van hun spiervlees is wel mager. Ze krijgen ook maar 1 keer rund per 5 dagen. Poezels zijn jong en hebben geen overgewicht of gezondheidsproblemen.

Voor de volledigheid, een overzichtje van hun menu:

vleesbot spiervlees
Dag 1 kwartel rund orgaan (mengeling hart, lever, nier, hersentjes, long ... van kip, kwartel en konijn)
Dag 2 parelhoen paard orgaan
Dag 3 konijn kip orgaan
Dag 4 kippennek paard orgaan
Dag 5 sprot kip
Af en toe een kuikentje
Gebruikersavatar
Door koekje
#3375715
Een randje vet of wat geaderd vlees mag best, maar grote hompen snij ik wel weg. Zo ook bij niertjes die per portie evenveel of meer vet bevatten.
Je menu kan ik weinig over zeggen zonder hoeveelheden. Waarom een menu voor 5 dagen ipv 7?
Door thuismama
#3375728
Zoiets dacht ik ook al... volgende keer rund maar ergens anders bestellen. Zo is er teveel verlies aan.

Vleesbot ong. 40 %, spiervlees 45 %, orgaan 15 %.

Die 5 dagen is gewoon praktisch. Ik bestel om de paar maand een hoop vlees, weeg alles af per kat per 5 dagen, vacumeer en vries in. Om de vijf dagen moet ik zo een zakje per kat uithalen. Vijf dagen houdt best in de koelkast (heb een goede koelkast!) maar 7 dagen is te lang. De volgorde maakt dus niet veel uit, die kan variëren. Ik zorg alleen dat ze geen sprot en orgaan op dezelfde dag krijgen.
Door kakocavi
#3378995
Vet is een mooie schone brandstof, en katten kunnen er geloof ik beter tegen dan honden. Maar te veel kan laxerend zijn en daarbij zullen ze er minder van kunnen eten omdat het zo calorierijk is, waardoor ze andere dingen te kort kunnen komen. Gezien de manier waarop het over het menu verdeeld is zou ik er niet zoveel moeite mee hebben, alleen wanneer er echt hompen vet tussen zitten die goed weg te snijden zijn zou ik dat doen.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door