Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Hope
#3376095
pearlsofpassion schreef:Ja, insecten tel ik niet mee hoor.
Das niet echt eten, eerder snacken he. Een snoepje tussendoor.
Maar een brokje is toch ook een snoepje tussendoor dan?
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3376097
Ja, eentje. Alhoewel een brokje volgens mij nog een stuk meer calorieën bevat dan een doorsnee insect. Of het moet een serieuze sprinkhaan zijn.
Als ik zie hoeveel brokjes ze maar moesten op een dag (vroeger toen ze nog brok aten). Je miskijkt je daarop.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3376102
pearlsofpassion schreef:Ja, eentje. Alhoewel een brokje volgens mij nog een stuk meer calorieën bevat dan een doorsnee insect. Of het moet een serieuze sprinkhaan zijn.
Als ik zie hoeveel brokjes ze maar moesten op een dag (vroeger toen ze nog brok aten). Je miskijkt je daarop.
Ja, dat is waar.
Door frodo quin
#3376343
Ik heb ok wel eens gehoord 15 à 20 eetmomenten op een dag. Ik ben er niet zeker van, maar ik dacht dat dat kwam van hoe vaak een huiskat brokken gaat eten bij onbeperkt.

Als je insecten niet meerekent en kijkt naar de omvang van de gemiddelde prooi van een kat, dan is dat onmogelijk zonder een kat te krijgen met zware obesitas. Van nature eet een kat wel meerdere keren per dag. Kleine katten en grote katten zijn echt wel verschillend.

Zelf merk ik dat, naargelang de kat, 2 à 3 keer per dag oké is. 1 keer is imo echt te weinig. Ik voer zelf meestal 3 keer per dag en soms 2 keer. 3 keer vind ik zelf handiger omdat je dan flexibeler bent qua tijdstippen, omdat er minder tijd tussen maaltijden zit. Ik heb met al mijn katten gemerkt dat je beter niet meer dan 12 uur tussen twee maaltijden houdt.

Wolf houdt niet van kleine maaltijden, itt sommige van mijn andere katten vroeger. Meneer vindt dat kleine hapjes geen eten zijn, maar is van de veelvraatsoort. Ik geef hem twee keer per dag een maaltijd en dan voor het slapen gaan nog een soepje van warm water, bloed en een klein stukje van zijn dag portie.

Hij krijgt niet op exacte tijden, maar de momenten zijn wel vast: als ik opsta bot, als ik in de avond thuis kom of voor ik in de avond vertrek spier en orgaan en voor ik ga slapen het soepje.
Door KingKibbeling
#3387652
Ik geef mijn Britse korthaar, 3 keer per dag een portie versvoer.
Van te voren maak ik porties/zakjes van 125 tot 150 gram en gooi ik een dag van te voren in de koelkast om te ontdooien.
Deze porties verdeel ik vervolgens door 3. Ik geef s' ochtends voor ik naar mijn werk ga 1/3, uit werk 1/3 en voor het slapen gaan 1/3.
Als onze kat tussendoor zin heeft in iets dan geef ik hem een snoepje oid. Het is wel wat werk, maar ik zorg ook goed voor mezelf dus waarom niet voor de kat. ;)

De dierenarts zei de laatste keer dat onze kat perfect op gewicht was. Dit zie ik dan als compliment voor de energie die ik er in steek.

Groet KingKibbeling.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door