Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Math
#3366728
Ik heb een hond die al 10 jaar aan de KVV zit en soms ook BARF krijgt en nu een kitten van 8 maanden die het er ook erg goed op doet. M'n kat krijgt normaal 3x per dag eten. Ik ben over het algemeen veel thuis, maar kan niet altijd thuis zijn en zoek naar een oplossing voor m'n kat om eten achter te laten, zodat ze zelf kan bepalen wanneer ze eet. Echter, ze is behoorlijk gulzig en eet alles vaak in één keer op, daarnaast vind ik het niet zo fris om rauw vlees voor een dag of 1 a 2 in m'n huis achter te laten. Met brokken gaat het beter, dan zit ze op een gegeven moment wel vol, maar ik geef liever geen bewerkt voedsel.

Wat zou een goed alternatief zijn? Bestaat er ook iets zoals gedroogde KVV/BARF? Heeft iemand een goeie tip?
Gebruikersavatar
Door koekje
#3366741
Welkom op barfplaats!

Er bestaat gevriesdroogde kvv, maar ik betwijfel of dit wel zo geschikt is voor katten, vanwege hun incapabele manier van drinken en dan krijg je met droog voer een vochtprobleem in je kat (en bijbehorende risico's met nieren en blaas).
Een andere optie kan een voerbak met timer en koelelement zijn. Deze kan je programmeren en als het dan tijd is voor een maaltijd, schuift de voerbak open en kan poeslief eten. Het koelelement is geintegreerd, dus het voedsel blijft koud/koel en rot niet zo snel weg. Je kan deze voerbak altijd gebruiken, of alleen inzetten op de momenten dat je 1 of 2 dagen van huis bent.
Ik zou de kat eten geven op een plaats waar de hond niet bij kan. Dit kan vanalles zijn; op het aanrecht of op tafel, op een kast of dressoir, in de krabpaal, of een aparte slaapkamer door de kat te betreden met een kattenluikje.
Door Math
#3366748
koekje schreef:Welkom op barfplaats!
Hoi koekje , bedankt!
Er bestaat gevriesdroogde kvv, maar ik betwijfel of dit wel zo geschikt is voor katten, vanwege hun incapabele manier van drinken en dan krijg je met droog voer een vochtprobleem in je kat (en bijbehorende risico's met nieren en blaas).
Ok, ja das niet zo handig dan.
Een andere optie kan een voerbak met timer en koelelement zijn. Deze kan je programmeren en als het dan tijd is voor een maaltijd, schuift de voerbak open en kan poeslief eten. Het koelelement is geintegreerd, dus het voedsel blijft koud/koel en rot niet zo snel weg. Je kan deze voerbak altijd gebruiken, of alleen inzetten op de momenten dat je 1 of 2 dagen van huis bent.
Oh, dat klinkt wel interessant, wist niet dat zoiets bestond! Ik ga daar eens wat meer informatie over opzoeken.
Ik zou de kat eten geven op een plaats waar de hond niet bij kan. Dit kan vanalles zijn; op het aanrecht of op tafel, op een kast of dressoir, in de krabpaal, of een aparte slaapkamer door de kat te betreden met een kattenluikje.
Ze krijgt altijd eten op tafel, mijn hond komt daar niet bij. Maar meestal als ik van huis ben, dan gaat de hond ook mee. Het wordt alleen lastig om dan ook m'n kat mee te nemen. ;)

Bedankt voor de tips!
Door Math
#3366749
koekje schreef:Een andere optie kan een voerbak met timer en koelelement zijn. Deze kan je programmeren en als het dan tijd is voor een maaltijd, schuift de voerbak open en kan poeslief eten. Het koelelement is geintegreerd, dus het voedsel blijft koud/koel en rot niet zo snel weg. Je kan deze voerbak altijd gebruiken, of alleen inzetten op de momenten dat je 1 of 2 dagen van huis bent.
Even ge-googled, meteen wat gevonden. Cat Mate Voerautomaat C300

Ik ga dit eens proberen, bedankt!
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door