Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Roxx
#3357432
Naast wat wij zelf jaarlijks overhouden aan haantjes wilde ik toch ook nog wat spiervlees bijkopen van de kip maar nu.. Ik lees veel dat mensen kippendij geven en geen borstfilet. Is hier een reden voor? Ik weet wel dat aan het been wat meer vet kan zitten.

Alvast bedankt :)
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3357434
Het is vaak goedkoper. Maar je moet het wel uitbenen dan. En ik moet zeggen dat ik dat het werk niet meer waard vind. Als je het gewicht van het bot eraf trekt, is het prijsverschil niet altijd meer zo groot.

Bouten in zijn geheel voeren vind ik bij katten geen optie. Dragende delen enz...
Ik durf ze wel malen en dan zo voeren.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3357446
Kippendijfilet is al zonder bot dus anders dan kippenbouten.
Kippendijfilet is goedkoper dan kipfilet en gebruiken wij meestal als we iets met kip klaarmaken omdat er meer smaak aan zit.

Denk dat het dus vooral een prijskwestie is als je het hebt over verschil tussen kipfilet en kipdijfilet.
Door Roxx
#3357449
Bedankt voor de reacties. Ik bedoel inderdaad gewoon kippendijvlees zonder bot. Kippendij zou wat meer smaak aan zitten dus maar verder is er geen verschil.
Ik heb poekie en roxy namelijk vandaag eenden kvv voorgeschoteld maar daar hebben ze geen hap van gehad, dus maar even snel een kipfiletje gegeven voor vandaag. Gelukkig vond onze hond Ciska het eendenvlees wel lekker.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door