Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Loukas
#3357091
Herkennen jullie deze kanjers nog? Ik weet niet goed of ik het hier moest plaatsen of in het foto-topic lol.

Hier smullen ze van parelhoen. Ze zijn nu 4.5 maand oud ongeveer. AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Loukas
#3357099
Haha ja gelukkig maar. Dat wil zeggen dat ik goed bezig ben. Ze wegen nu ongeveer 2kg750 denk ik.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door koekje
#3357104
Ze zien er goed uit!

Krijgen ze die billen weg? Volleerde barfers dan hoor!
Gebruikersavatar
Door Loukas
#3357107
Neen, het bot lieten ze liggen. Vleugels knagen ze ook gewoon af jammer genoeg.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Door Too
#3357136
Wat een knapperds!

Vleugels even meppen met de hamer vermoedelijk eten ze t dan wel, althans zo werkt dat hier.
Parelhoen vinden ze hier wel erg lekker
Gebruikersavatar
Door Rik01
#3357138
Loukas schreef:Hoe doe je dat platmeppen dan?
Met een vleeshamer :)

Google even op vleeshamer en druk dan op Images/Afbeeldingen. Dan zie je gelijk wat er mee bedoeld wordt.

Je kunt natuurlijk ook een hamer of honkbalknuppel gebruiken (zorg dat die dan wel schoon is) :biggrin2:

Afbeelding

Wiki: https://nl.wikipedia.org/wiki/Vleeshamer
Een vleeshamer is een keukengereedschap waarmee vlees malsgeslagen wordt.
Maar werkt dus ook perfect om het bot een beetje mul te slaan.
Gebruikersavatar
Door Loukas
#3357139
En gewoon op het keukenblad op de vleugel slaan? Geen zakje of wat dan ook errond?

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Rik01
#3357140
O, en als je dan toch een vleeshamer zou kopen kun je ook een wildschaar kopen. Dan kun je de wat grotere stukken wat kleiner maken.

Zie ook:
viewtopic.php?f=17&t=132297&p=3356117#p3356117

Je kunt het vlees afdekken maar als de hamer gewoon goed schoon is dan is dat denk ik niet nodig. Gewoon op de snijplank leggen en meppen :D
Gebruikersavatar
Door koekje
#3357144
Om delen in stukken te knippen, heb ik de voorkeur voor een snoeischaar. Deze is ook verkrijgbaar in kleinere maten voor kleinere vrouwenhanden. Daardoor wat makkelijker hanteerbaar.
Vleeshamer heb ik nooit gebruikt. Ik hoef namelijk het vlees niet 'mals' of pplatgemept te hebben, alleen de botjes in stukjes. Ik heb wel eens een gewone klauwhamer gebruikt. Het vleesbotje in een zakje, zakje dicht, theedoek oid erom, en meppen maar op de hele handel op de stevige houten snijplank.
Door Anne in Zweden
#3357160
Rik01 schreef:O, en als je dan toch een vleeshamer zou kopen kun je ook een wildschaar kopen. Dan kun je de wat grotere stukken wat kleiner maken.

Zie ook:
viewtopic.php?f=17&t=132297&p=3356117#p3356117

Je kunt het vlees afdekken maar als de hamer gewoon goed schoon is dan is dat denk ik niet nodig. Gewoon op de snijplank leggen en meppen :D
Nah, doe maar niet! Tenzij je de vleesspetters van het plafond wilt schrapen na afloop! ;D Bovendien wil dat gladde spul nog weleens wegschieten onder je vleeshamer vandaan als je er niet een theedoek of een zakje omheen doet. :biggrin2: Als je de boel in een plastic zakje kapotslaat, dan wel even controleren nadien of er geen stukjes plastic in het vlees zijn achtergebleven.
Eventueel kun je ook een oude keukenhandschoen die je niet meer wilt gebruiken om het vleesbot heen doen, en dan de bovenzijde dichtmaken met zo'n plasticzakjesklemmetje (je weet wel).

Veel plezier! :D
Gebruikersavatar
Door Rik01
#3357162
Anne in Zweden schreef:Nah, doe maar niet! Tenzij je de vleesspetters van het plafond wilt schrapen na afloop! ;D
Je ziet wel dat ik niet zoveel ervaring heb met barf-spullekes :biggrin2:

Het enige wat ik ooit iets malser gemaakt heb is een kippennekje (wat dus wel vrij simpel is). Maar ik kan me voorstellen dat het meppen van een wat grotere vleugel of karkas inderdaad wat voorzorgsmaatregelen nodig heeft :D
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3357193
Anne in Zweden schreef:Nah, doe maar niet! Tenzij je de vleesspetters van het plafond wilt schrapen na afloop! ;D Bovendien wil dat gladde spul nog weleens wegschieten onder je vleeshamer vandaan als je er niet een theedoek of een zakje omheen doet. :biggrin2: Als je de boel in een plastic zakje kapotslaat, dan wel even controleren nadien of er geen stukjes plastic in het vlees zijn achtergebleven.
Eventueel kun je ook een oude keukenhandschoen die je niet meer wilt gebruiken om het vleesbot heen doen, en dan de bovenzijde dichtmaken met zo'n plasticzakjesklemmetje (je weet wel).

Veel plezier! :D
Ik doe dat nochtans wel zo. Het geeft af en toe wel eens een spet, maar niet veel. Niet meer dan als ik een karkas in 2 hak met het hakbijl. Het enige waar je moet mee opletten is konijnenrug, het ruggenmerg wil als eens weggeschoten worden. :P
Met een vleeshamer wel, andere hamer geeft veel meer spetten. En niet in een plas dooiwater natuurlijk. :biggrin2:
Ik deed het vroeger met een zakje rond, dat spette na 2 slagen open... ::) En een theedoek kreeg ik niet meer schoon dus dat vond ik ook geen optie.
Maar ieder kiest de manier die hij het liefst gebruikt hé.

Voor te knippen kan ik wel met drang een snoeischaar aanbevelen. Knipt eenvoudiger en gaat ook veeeeel langer mee.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door