Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door lyadeh
#3357065
Kreeg het advies om onze kater met hartfalen vette vis te gaan geven.2x per week !?.
Had al vis capsules gekocht maar meneer vindt dat niet lekker en weigerde zijn Bibi maaltijd toen ik er een capsule over heen had gedaan !!!
Wil hem nu verleiden met een vet visje...makreel ,haring,zalm....
Hoe geef ik dat aan hem rauw ,gekookt?Denk niet gerookte makreel of een gezouten harinkje?
Heeft het zin om makreel , haring of zalm te koken.Heb geen flauw idee.
Alle tips zijn welkom

.
#3357069
Goh, rauw is het beste, maar als hij het rauw niet lust, is licht gegaard misschien ook wel nuttig. Ik zou hem dan bij voorkeur in de oven of in de steamer garen. Bij koken gaat veel verloren in het water denk ik.
En de ene vissoort is de andere niet. De ene lusten ze wel, de ander niet. En soms gaat gemalen en evt gemengd onder wat vlees ook beter.

Begin met een klein beetje. Een hele maaltijd vis valt zowiezo doorgaans te zwaar op de maag. Mijn katten aten dat eerst wel maar gingen dan steeds meer weigeren. Waarschijnlijk omdat ze de link legden met misselijk zijn achteraf. Nu gaat het gemalen als een derde van een maaltijd, dus dubbel zoveel vlees, wel goed binnen.

Barfplaats wordt gesponsord door