Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Nrg50
#3356111
Goede morgen, ik ben Debbie en ik ben nieuw hier. Wij hadden 3 katten een tijd op kvv, maar vanwege verhuizing en gezinsuitbreiding waren we daarmee gestopt. Nu nog maar een oudere poes (17) over en sinds 2 weken hebben we er 2 Ragdoll kittens bij.

Gelijk al bij thuiskomst bleek dat het poesje de brokjes maar niets vond, en alleen nat voer wilde hebben. Ik heb toen gelijk kvv, Carnibest gehaald, en dat vond ze heerlijk! Niets overgieten met heet water, het hele bakje ging gelijk leeg!

Vorige week voor het eerst een kuiken gegeven, en verder dan flink spelen ging het niet. Terug in de koelkast, en smiddags werden de kop en een deel van de pootjes er vanaf geknaagd. Vanmorgen weer geprobeerd, en na heel even spelen waren de kop en pootjes al opgegeten, en net heeft het poesje de rest helemaal opgegeten! Morgen kijken wat het katertje er van vindt :)

Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Rik01
#3356112
Welkom Debbie met het poezenspul.
Wat een lief koppie heeft het poesje.

Ja, hier is een eendagskuiken ook altijd een feest. De eerste keer dat ik het gaf wisten ze instinctief dat het iets leuks en lekkers was. Sindsdien worden ze al helemaal dol als ik met iets geels in mijn handen aan kom zetten :D

In het begin werd er ook veel mee gespeeld (nu een klein beetje), maar vanaf het begin ging dat ding gelijk helemaal op. Ik hoefde niets open te snijden. Ze begonnen bij de pootjes en het koppie was het laatste. Prachtig hoe ze dat toch weten dat dat dan eten is, als ze het nooit gehad en gezien hadden.

Ik ben benieuwd of je je oudere poes ook weer op KVV kunt krijgen.
En hopelijk volgt het katertje al snel met wat enthousiasme voor vers vlees.
Gebruikersavatar
Door Nrg50
#3356114
pearlsofpassion schreef:Welkom hier.

Wat leuk, Ragdolls! :smitten:
En zo te zien helemaal mijn favoriete kleur ( seal lynx point?). ::)

Veel plezier ermee en hopelijk idd snel allemaal op vers.
Poesje (foto) is een blue point, katertje seal tabby mitted

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Nrg50
#3356169
pearlsofpassion schreef:Ah, blue point, Ze is al redelijk donker dan. :biggrin2:
Het is toch een foto van het poesje dat je geplaatst hebt he?
Geen idee! Deze is van vanmiddag :) Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Nrg50
#3356199
Thanx @pearlsofpassion! Vanmorgen een klein muisje geprobeerd, maar daar moesten de kittens niets van hebben. De oude poes daarentegen...

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Nrg50
#3356204
Als ik nu kwartel wil voeren, bestel ik dan het beste een kale of een met veren?

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door koekje
#3356206
Welkom!

Kale of gevederde kwartels zijn afhankelijk van persoonlijke voorkeur. Sommige katten willen niets met (restanten van) veren, kale kwartels zijn duurder. In gevederde kwartels zit vaak nog darm en galblaas; dit is niet lekker. Sommige katten eten er omheen, voor anderen dien je het van te voren zelf te verwijderen, omdat ze anders de hele kwartel niet meer eten.
Een kale kwartel geeft meestal wat minder rommel tijdens het eten en is voor de kat in kwestie wat minder imposant, dus een hogere acceptatiegraad.
Gebruikersavatar
Door Nrg50
#3357044
Nou het katertje is echt een tijger in de dop. Hij zag het kuiken, nam het in zijn bek, en onder luid gegrom had hij het binnen een kwartiertje helemaal op! Wat een verschil met de poes die het eerst een uur vliegles gaat geven.

Muis geprobeerd, daar moest hij koud niets van hebben, maar even au-bain-marie verwarmd was het 10 min leuk speelgoed en daarna was ie op. Het poesje vond het heel interessant om naar te kijken, maar vindt het vooralsnog niet eetbaar.

Nu konijn en kippennekken besteld, eens kijken wat ze daar mee doen, en ga morgen op de markt kwartel en sprotjes halen om eens te proberen. Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Loukas
#3357090
Aaaah wat een knapperds!

Mijn 2 kleine kerels aten kwartel met veren, al bleef er wel veel veer liggen hoor. Ze aten die ook met darm en al het andere stinkend spul hierboven vernoemd. Ik deed de kwartel in 4 delen (toen ie nog bevroren ́was) en gaf ze elk een kwart. De eerste keer had ik een halve geprobeerd en daat hebben ze 2 dagen van moeten eten. De 2e dag ging iets moeizamer, daarom dat ik kwartjes van de kwartel gaf. Op de foto's zie je de halve. De kittens waren toen 2,5 a 3 maand oud. AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Nrg50
#3357135
Ja, vooral de rommel zit ik niet zo op te wachten, dus ik ga eerst een kale, geslachte kwartel proberen. En ben erg benieuwd wat ze van de vis gaan vinden!

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Nrg50
#3357567
Muizen gaan inmiddels op, vooral het katertje is een fanatieke BARFer. Hij springt de koelkast al in als hij open gaat, en als hij per ongeluk het lege zakje van het aanrecht te pakken krijgt wordt hij helemaal wild.

Kippennek gaat ook helemaal op, het poesje heeft daar wat meer tijd voor nodig dan het katertje. Konijnenrug vinden ze heerlijk, maar ze snoepen alleen het vlees eraf, het bot blijft (redelijk schoon) liggen.

Sardientjes vinden ze maar zo zo, of het is gewoon te veel, dat kan ook.

Katertje was 260 gram gegroeid in een week!

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door