Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Too
#3357574
Dat klinkt hartstikke goed!

Je kunt zo'n stuk konijnenrug heel goed even metf een (vlees)hamer bewerken dan is het wat makkelijker voor ze.
De ribbetjes zijn lekker zacht maar de rug is ee n hele kluif. Ze moeten ook echt nog kaakkracht ontwikkelen.
Kwartel, patrijs,duif, parelhoen zijn ook heel geschikt , al dan niet met een tik van de hamer.

Die sardien zou je ook in 2 keer kunnen geven of even in een paar stukken knippen.
Gebruikersavatar
Door Nrg50
#3358218
Heb geprobeerd een BARF menuutje te maken, aangezien vlees ronduit favoriet begint te worden ten opzichte van de kvv. Wil de soorten orgaanvlees wel afwisselen, volgende keer lamshart bestellen denk ik. Lijkt dat zo ergens op? Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door koekje
#3358236
Leuk zo, met die kleurtjes.
Je voert nu wel 5x kippenlever, maar geen ander orgaan in je menu. Als je 1-2x daarvan hart voert en een keer nier en eventueel een keer maagjes (kip of eend) ben je er al qua orgaanvariatie.
Afwisseling in diersoorten begint ook te komen, dat wordt vanzelf meer naarmate je meer afwisselt.
Gebruikersavatar
Door Nrg50
#3358240
Bedankt voor de tip! Ik Heb eendenhartjes erbij besteld, die zal ik dan afwisselen met de kippenlevertjes.

Die konijnenkarkassen zijn wel met niertjes trouwens. En muisjes zijn natuurlijk ook compleet.

Wat ook nog leuk is om te vertellen is dat de bejaarde poes-van-de-boerderij ontzettend is opgeknapt nu ze van de brokken af is. Geleidelijk was geen optie, want de brokken liet ze gewoon staan nadat ze een keer de kvv van de kittens mocht opmaken. Ze eet nu kvv en BARF-introductie met de kittens mee. Waar ik haar eerst geen maand meer gaf, is ze nu weer ontzettend actief, kijkt weer helder uit haar ogen, en had vorige week zelf een muis gevangen en opgegeten.
Gebruikersavatar
Door Loukas
#3358248
Nrg50 schreef:Bedankt voor de tip! Ik Heb eendenhartjes erbij besteld, die zal ik dan afwisselen met de kippenlevertjes.

Die konijnenkarkassen zijn wel met niertjes trouwens. En muisjes zijn natuurlijk ook compleet.

Wat ook nog leuk is om te vertellen is dat de bejaarde poes-van-de-boerderij ontzettend is opgeknapt nu ze van de brokken af is. Geleidelijk was geen optie, want de brokken liet ze gewoon staan nadat ze een keer de kvv van de kittens mocht opmaken. Ze eet nu kvv en BARF-introductie met de kittens mee. Waar ik haar eerst geen maand meer gaf, is ze nu weer ontzettend actief, kijkt weer helder uit haar ogen, en had vorige week zelf een muis gevangen en opgegeten.
Oh zo fijn zeg! Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3358256
Ik zou wel proberen elke dag vleesbot te voeren. De meeste katten reageren niet goed op een dag zonder bot en vb na zondag heb je zeker diarree.
Lever is erg laxerend.

5% lever is een mooi richtgetal voor katten. Maar ik zou toch ook niet veel meer gaan voeren. 7,5% ( helft van 15%) is toch echt te veel, naar mijn mening. En vit A, wat veel in lever zit, kan je overdoseren. Dus toch opletten.
Probeer ook nier te vinden (mag je ook zo'n 3-5% van voeren) en idd evt maagjes is ook leuk.

Je weet dat je maximaal 10% vis mag voeren?
Gebruikersavatar
Door Nrg50
#3358262
Ok, ik heb kwartel toegevoegd op de dagen zonder vleesbot, en de verhouding hart/lever aangepast naar meer hart. Is het zo beter? Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3358266
Kloppen je verhoudingen nu nog?
En wat is die kwartel? Hele kwartels? Of kwartelkarkas?
Want hele kwartel is geen vleesbot he, die kan je als compleet rekenen.

En je zou toch nog iets anders moeten voeren dan lever en hart als orgaan. Minstens nier erbij. 10% hart vind ik ook wat teveel van het goede.
Gebruikersavatar
Door koekje
#3358393
Dat klinkt als net te weinig. Konijnennieren zijn echt heel mini en in zulke karkassen geregeld ook nog eens niet volledig aanwezig.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door