Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Loukas
#3352758
Ze kregen hier vandaag elk 2 nekken. Louis at ze alle2 op. Kasper at er 1 op en van de 2e peuzelde hij het vlees af.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Rik01
#3352767
Krijgen ze die bij elkaar? Of 1 per keer?

Het is inderdaad een hele kluif voor zo'n kitten. Als ik ze hier zie knagen denk ik al eens "oef".
Gebruikersavatar
Door Loukas
#3352768
Ze kregen ze vandaag bij elkaar. Gisteren apart en toen deed hij het 's avonds al.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Rik01
#3352769
Bij elkaar lijkt me in ieder geval erg veel/lang kluifwerk. Zeker voor zo'n kitten. Maar platslaan kan wat helpen. Maar dan nog zou ik ze niet direct 2 tegelijk geven.
Gebruikersavatar
Door Loukas
#3352770
Het was eens proberen. Het is s'morgens soms nogal hectisch en met een nek durf ik ze niet meteen alleen te laten. Met spiervlees en orgaan wel.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Loukas
#3353295
Vandaag vond ik 1 kippenek zo weer terug. De 2e ofzo sinds een dag of 10? Hij was wel aan de grote kant en de luchtpijp hing er ook nog aan. Kan ik dit stukje straks nog aanbieden of beter van niet? Ze krijgen ook nog spiervlees. Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door koekje
#3353303
Je kan het altijd proberen. Het lijkt nog best een aardig stuk te zijn, dus ik zou het ook nog eens aanbieden.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3353314
Dat kregen ze hier ook een 2e keer. Enkel heel kaal bot geef ik niet nogmaals.
Ik zou het evt wel even platmeppen voor het geven, als je denkt dat hij moeite had met het fijnkauwen.
Gebruikersavatar
Door Loukas
#3353317
Ik heb het inderdaad een 2e keer aangeboden. Maar nog geen halfuur later lag zijn avondmaal eruit. Dus dat stukje kippennek en het spiervlees. Deze morgen vond ik ook wat braaksel op het uitloopmatje van de kattenbak (foto), waarschijnlijk gisteravond of vannacht. AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3353318
Oei, dan is hem iets niet goed bekomen...
Kan zijn dat het bot op de maag is blijven liggen, en een beetje te hard voor hem was om te verteren.
Maar het kan ook wat anders zijn. Een haarbal die hem parten speelt vb, of een virusje oid.
Je zou een dagje geen of minder bot kunnen voeren, kijken of dat beter is.
Maar je moet ook weten dat overgeven wel een beetje bij katten hoort. Ze doen het allemaal af en toe wel, vaak zonder aanduidbare reden. Je moet je pas ongerust maken als hij echt niets binnenhoudt en meerdere opeenvolgende maaltijden er plots uit gooit.
Gebruikersavatar
Door Loukas
#3353319
Ik heb voor morgen natuurlijk alles al uitgehaald. Maar s'morgens krijgen ze een kuiken en s'avonds 1/4 kwartel. Zien hoe het gaat. Dinsdag stond er zowiezo zalm kvv opt menu, of tellen die graten ook als bot? Is wel gemalen natuurlijk.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door