Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Too
#3351945
Heb je al eens een oproepje in de verzamelplaats gedaan?

Mijn ervaring is dat er , iig hier in de omgeving, best mensen bereid zijn om je of mee te laten bestellen en zo kosten te drukken of je wat losse kilootjes te verkopen.
Door Maika
#3351946
pearlsofpassion schreef:Ik tel dus maar 5 soorten plus vis. Enkel rundorgaan vind ik gewoon geen diersoort variatie.
En dan nog: 5% paard, 5% hert, 10% fazant, 10% vis, 14% kwartel en de rest kip. Dat is gewoon niet goed gevarieerd. Puur omdat het aandeel kip zo hoog is en de rest heel laag.
Voor de eerste weken kan dat uiteraard geen kwaad, uiteraard niet. Je mag zelfs 2 maand maar 1 diersoort voeren. Maar de vraag is wel wat je daarna gaat doen. En dus op de vraag of het voldoende variatie is, dit menu, zeg ik Nee.
Er moet minstens nog een botsoort bij en afwisseling in orgaan is ook aan te raden. Dat orgaan mag gerust elke bestelling wat anders zijn, Dat hoeft niet bij elke bestelling meerdere soorten te zijn.
5 en dan vis is 6.
Volgens mij heb ik nergens gezegd dat ze dit maanden moet doen maar juist aangegeven waar ze wat ruimte kon maken, en hoe dit eventueel op te vullen.

En als je dit hebt, het is altijd beter dan brokken.
Dus je kunt haar nu af gaan zitten katten, je kunt ook meedenken en uitgaan van de situatie die TS heeft.
Gebruikersavatar
Door Loukas
#3351947
Too schreef:Heb je al eens een oproepje in de verzamelplaats gedaan?

Mijn ervaring is dat er , iig hier in de omgeving, best mensen bereid zijn om je of mee te laten bestellen en zo kosten te drukken of je wat losse kilootjes te verkopen.
Ja ik heb daar al een topic geopend.

Oh ja, islamslagers en zo heb ik hier ook niet. Ik woon in de Belgische westhoek.

Sorry ik was bezig met de kids. ;D
Gebruikersavatar
Door Loukas
#3351950
Maika schreef:5 en dan vis is 6.
Volgens mij heb ik nergens gezegd dat ze dit maanden moet doen maar juist aangegeven waar ze wat ruimte kon maken, en hoe dit eventueel op te vullen.

En als je dit hebt, het is altijd beter dan brokken.
Dus je kunt haar nu af gaan zitten katten, je kunt ook meedenken en uitgaan van de situatie die TS heeft.
Ik voel me niet afgekat, wat dat woord ook wil zeggen. ;D Ik vroeg een mening en heb die gekregen. Ik kan er mij ook volledig in vinden en besef inderdaad dat het niet enorm veel variatie biedt. Maar het is een begin die ik probeer te starten met de middelen die ik in mijn bezit heb. :)
Door Too
#3351952
Kan zijn dat ik t al eerder aan je schreef en je hebt er nu niks aan maar bv. Oervoer verstuurt ook naar Belgie,
ze zijn niet erg voordelig maar bieden wel een heel breed assortiment.
Ik heb echt geen enkelbenul van de Belgische topografie :cool: maar bezorgt Dogmeat ook niet in jouw regio.

Voor nu zou ik gewoon roeien met de riemen die he hebt, misschien s een keertje extra kwartel serveren en dan straks verder fine-tunen
Gebruikersavatar
Door Loukas
#3351953
Ik heb al zoveel gegoogled dat ik de draad kwijt ben. ;D Prooidier levert bij ons dacht ik. Barf-webshop dan weer niet. Versvoer ook maar daar was de keuze in barf heel beperkt dacht ik. Ik ging eerst een deel bij prooidier bestellen en een deel bij fresh4pets maar aangezien het mij vooral om kwartel en kippennek te doen was om mee te starten, heb ik maar alles bij fresh4pets besteld ervan uitgaande dat het wel ok was om te beginnen. ;D
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3351956
Heb je dan een Vlaanderen dat niet Belgisch is? :biggrin2:

Heb je al eens op Hondenvrienden gevraagd of er barfers in je buurt zitten? Hier op BP heb je weinig kans vrees ik. Orinake en Barbara zitten te ver van je weg. Net als ik ( Herzele, naast Zottegem). Plus dat die met grote hoeveelheden werken en als je een paar kg van iemand wil afnemen is dat toch echt het handigst als je vlakbij woont.
Anders zou je bij mij zeker mogen. Maar das voor jou echt niet aan te rijden vermoed ik. Mn man is vorige week nog naar Waregem gereden, dat was 45-50 min rijden. Dan ging hij niet over Gent maar 'binnendoor'.

Maar heel wat mensen op Hondenvrienden bestellen idd regelmatig bij Dogmeat. Ik weet alleen niet hoe het met verzendkosten zit.
Wie weet heb je maar geluk, en zit er zo eentje in je buurt... Je kan maar proberen.
Gebruikersavatar
Door Loukas
#3351957
Nee nog niet eigenlijk. Heb er wel al eens geneusd maar zag niet meteen mensen die in mijn coté wonen. Lol.

Dogmeat rekent 10.60 verzending aan onder de 60kg.

En je hebt oost en west vlaanderen he. ;D
Gebruikersavatar
Door koekje
#3351960
Er is ook Zeeuws Vlaanderen! Dat is NL :D

Ik zou ook meer variatie in je menu aanbrengen. Ik ben overigens ook met een nogal kippig menu begonnen, maar heb dat al snel uitgebreid. Het bleek dat mijn katten best veel lusten, zolang het maar geen wild is.
Overigens wordt er hier momenteel grotendeels uit de supermarkt gebarft, wegens onvrede over het aanbod en de kwaliteit bij de dichtsbijzijnde webshop (ja en ik heb dus ook geen zin om zoveel verzendkosten te betalen voor wat gekke vleesjes) en ook uit gebrek aan tijd en mogelijkheden om het goed te organiseren. Hier ook een druk gezin met 3 kleine kinderen ;)
Nu heb ik gelukkig ook een redelijk gesorteerde islamslager vlakbij zitten, dat scheelt ook.
In de supermarkt haal ik natuurlijk kip (alle onderdelen), kalkoen (spiervlees) en rund (alleen spiervlees, enkele keer runderhart), maar in het seizoen ook kwartels, eend, parelhoen. Orgaan en lamsvlees haal ik dan bij de islamslager (enkele keer blokjes uit de supermarkt, of een lamshartburger van Rodi) en ik voer ook geregeld een kvvtje. Kvv voer ik wat ik kan vinden en wat ze eten: van haaksbarf en tinlo tot wel eens smuldier. Kuikentjes komen meestal uit de dierenwinkel (als ik dan toch kvv ga halen). Sien eet wel eens wat vis uit blik en Ot eet geen vis.
Beetje afhankelijk van de winkels in je omgeving zou het mogelijk moeten zijn om ook op die manier extra variatie aan te brengen. Het is wel duurder dan via leveranciers, maar dan heb je meestal wel een topkwaliteit.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3351965
Oh ja, Zeeuws. Helemaal juist!

Ik zou gewoon eens een topicje openen om het te vragen. Of ben je geen lid meer?
Als je dan je precieze gemeente doorgeeft, wil ik het wel eens vragen.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door