Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#3352469
Oh jee, zo groot. :D
Ale, de katjes zo klein. ;D

Je zal ze toch moeten leren elk hun eigen bordje leeg te eten, vrees ik. Hoe schattig dit ook is. ;)
Bij zo'n hele prooi is het nog te doen, maar als je gaat barfen is dat toch echt niet handig. Dan heb je geen controle dat ieder alles in de juiste verhouding binnenkrijgt.

Geef je hen op een vaste plaats eten? Dus elk hun eigen plekje en steeds hetzelfde? Dat werkt doorgaans al goed om te beginnen.
Gebruikersavatar
Door Loukas
#3352472
Ja ze hebben elk zo'n blauw deksel waar ik hun deel of kommetje op leg. De ene leg ik links in de kamer, de andere rechts. Als het kvv is, krijgen ze het wel in de keuken op het deksel. Ze hebben 120gr op gegeten en daar hebben ze bijna 1u voor nodig gehad.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Rik01
#3352531
Nee, alleen opnieuw invriezen als het continue in de ijskast gelegen heeft <10gr.
(Ook ontdooien doe je het beste in de ijskast)

Dus van de 350gr hebben ze vandaag 200 gr gegeten. Ja, het is een hele kluif, zo'n kwartel.
Voor een eerste poging vind ik het al aardig :)
Gebruikersavatar
Door Loukas
#3352532
Ik vind het ook niet slecht. :) het heeft wel ontdooid in de koelkast. Deze morgen hebben ze er 1u op zitten kluiven, vanavond een halfuurtje. Het is een frisse kamer, maar het zal wel >10gr zijn. ;D Na het eten zette ik het meteen weer in de koelkast.
Gebruikersavatar
Door Loukas
#3352549
Heb ik ook gedaan. Ik heb er eerst de vleugels afgeknipt, dat is toch meer pluim dan iets anders. Dan het laatste onderpootje. En de rest heb ik dan verdeeld in 2 evenredige stukken, allé 4 eigenlijk.

Er zat dus nog wat bot, spiervlees en orgaan. Wat geef ik ze vandaag dan nog?

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
#3352561
Of vis. Als je al niet te veel vis geeft kan je er een klein visje bij geven ook.
Iets dat je als compleet kan rekenen is het beste. Eens wat spier extra is niet erg, maar ik zou er geen wekelijkse gewoonte van maken. Tenzij het maar een klein beetje is natuurlijk. Zo nauw steekt het ook niet.

Ik heb konijnkarkassen die ik zelfs als compleet reken. Borstkastjes met orgaan en dikke laag vlees erop. Dat is niet voor vandaag natuurlijk, maar het is maar een voorbeeld voor je zodat je in de toekomst kan kijken wat je kan geven.
Kuikens zijn idd altijd gemakkelijk om restjes mee aan te vullen.

Soms geef ik restjes ook gewoon als extra de volgende dag. Naast hun normale dagportie dus. Als ze dat dan opeten natuurlijk. En zeker als ze de dag ervoor minder hebben gegeten. Maar dat kan enkel bij kleine restjes natuurlijk.
Gebruikersavatar
Door Loukas
#3352562
Ah ja... vis is ook een optie. Ik heb nog zalmmix van kiezebrink maar weet niet of die compleet is. Ik zie er wel de graten in. Ofwel sprot?

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
#3352620
Goh ja, je kan niet echt op geluid afgaan om de hardheid van bot te bepalen. Hij krijgt het duidelijk vlot weg, dus is er geen probleem.

Katten zullen trouwens, itt honden, echt te harde stukken gewoon laten liggen.
In de beginfase, waar jij nu nog in zit, moet je natuurlijk nog wat opletten, want ze moeten het ook verteren, niet enkel kauwen. Maar dan kan je met kwartel niet echt verkeerd doen hoor.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door