Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Any
#3420865
Vandaag kwam er een pakket binnen van Prooidier, waarbij ook hele kwartels met veren die ik had besteld. Ik heb dit topic al eerder met interesse gelezen. Mijn junior barft sinds een aantal maanden en ik ben benieuwd hoe zij kwartel gaat eten. Met name het verengebeuren vindt ik wel spannend, maar ik ga er van uit dat Winston daar wel raad mee weet.

Ik heb nog een vraagje, wat ik niet terug heb kunnen vinden. Ik zie dat de kat de kop van de kwartel mag eten. Ook de snavel? Heb ik het goed begrepen dat je de pootjes niet geeft? Ook heb ik gelezen dat de schildklier van gevogelte vanwege natuurlijke hormonen niet goed is voor de kat.
Nou uiteindelijk zijn het een paar vragen geworden ;) Ik wil het weekend een kwartel gaan bereiden, ben benieuwd!
#3420866
Pootjes mogen ook. Je mag ze eraf knippen als je dat liever doet. Maar ik vermoed dat je beter wat veren verwijdert. Nou, vermoedelijk zal ze dat zelf ook wel wat doen. :P Maar te veel veer die opgegeten worden kunnen al eens terugkeren als haar-oh nee-verenbal.... :biggrin2:
Snavel eten ze idd zonder problemen op.

En bij hele prooi de schildklier gaan verwijderen, ik denk niet dat iemand dat doet..
Het is eerder dat als je enkel delen met schildklier als vleesbot geeft, het wel erg veel hormoon kan worden in een maaltijd. Maar in hele prooi, laat je dat maar zo, of dat zou ik toch doen. ;)
Gebruikersavatar
Door Any
#3420875
Helder. Bedankt weer voor je snelle en gedegen advies. Ik ben gerustgesteld en inderdaad, zal ook niet wekelijks een kwartel geven, en ook maar af en toe een kippennek oid.
Gebruikersavatar
Door Any
#3421355
Hai dinky,

Ik heb helaas geen foto’s genomen van het kwartel eten, maar zal dat volgende keer eens doen.

Winston heeft in twee dagen de kwartel opgegeten. Bij het zagen van de kwartel heb ik toch maar zoveel mogelijk veertjes verwijderd. Ze zat toe te kijken op de eettafel terwijl ik bezig was op het aanrecht (ze kijkt altijd met veel interesse toe als ik haar barf maaltijden voorbereid.) Ik kon de darmen niet vinden bij de nog bevroren kwartel. De volgende dag zwarte smurrie uit het karkas gespoeld, waarvan ik vermoedde dat dat de darmen waren...

De dag daarna was het smullen. Ik was beniewd, want toch weer iets nieuws in het menu (ook konijn en kippennekken voor haar gekocht, maar dat blieft ze echt niet.) Alles werd inderdaad opgegeten, tot kopje en pootjes aan toe. Ze kreeg de halve kwartel in delen, omdat ze graag vier keer per dag eet.

Volgende keer wil ik kwartel aanbieden en dan terug wat over blijft (?) in de koelkast. En dat voor het volgend eetmoment die dag bewaren. Ben benieuwd ;)
Een leuke en smakelijke weekendmaaltijd voor haar. Ik wil het om de week gaan aanbieden.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door