Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Loukas
#3351676
Althans, dat vind ik toch. ;D

Kasper woog net 1470gr. Hij komt van 270gr op 15/6. Gedurende de laatste week kwam hij 225gr bij.

Louis komt van 230gr op 15/6 naar 1410gr vandaag. Hij kwam op 1 week 275gr bij.

Ze krijgen 3x per dag kvv, 1x sprot en 2 eendagskuikens per week. Tussendoor staat er brok.
Gebruikersavatar
Door koekje
#3351682
Ja, mooie gewichten :)

Waarom heb je brok staan? Het is niet nodig dat een kat perse altijd beschikking over eten moet hebben. Kittens hebben wel meer voermomenten op een dag nodig, wegens kleine maag enzo, maar dat is te ondervangen door vaker een maaltijd aan te bieden.
De beschikking over de brokjes kan er overigens voor zorgen dat ze op korte of lange termijn geen of minder rauw willen eten. Dan is al je moeite voor niets geweest en dat zou toch zonde zijn.
En bij sommige katten conflicteert de combi brok en rauw. Dan zullen ze vaker overgeven, zich daardoor niet lekker voelen, etc. De vertering van rauw voedsel vraagt een iets ander maagmilieu dan brok. Dan is dus de kattenmaag zich continu aan het aanpassen aan het soort voedsel.
Daarom wil ik je adviseren de brokjes weg te halen. Je kan ze wel af en toe een paar als snoepjes aanbieden of je zak doneren aan het lokale asiel.
Gebruikersavatar
Door Loukas
#3351697
Hij vindt zelfs dat ze helemaal op brok moet staan. Daarom, voor de lieve vrede, laat ik het bakje staan. Als de brokjes "ooit" op geraken, koop ik gewoon geen meer bij. Want wat ik ook zeg, ik krijg het niet tussen zijn 2 oren...
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door