Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Loukas
#3350980
Hoi!

Zijn er nog kattenbaasjes waar de katten buiten gaan? Hoe doen jullie het met eten geven? Ik kan de buren wel vragen om 2x per dag te voeren, maar wat als de katten dan net op stap zijn? Of ze eten hun bakje niet leeg?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Door Rik01
#3350981
Mijn katten kunnen de achtertuin niet uit en zijn dus geen last voor andere. Tevens zijn ze alleen buiten als ik zelf ook buiten ben.

In de vakantie zijn ze dus gewoon binnen en kan iemand 2x per dag langskomen (ik ga alleen met vakantie bijna nooit weg).
#3350986
Katten gaan ver hoor, als je ze vrij laat rondlopen. Je kan onmogelijk al die mensen contacteren.
Als je ze los laat lopen kan je eigenlijk bijna alleen maar hopen dat ze thuis komen eten en het op een ander laten liggen.
Door Too
#3350990
Je kunt je kat er prima aan wennen om in 1x bakje leeg te eten want weglopen is pech..bak weg.
En katten onbeperkt buiten laten ook als je weg bent..dan is de controle lastig, ik denk dat dan je best kans is als poes gewend is aan vrij vaste tijden/rituelen/fluitje en dan komt kijken wat de pot schaft
#3350991
Oh, ik had de vraag verkeerd begrepen, blijkbaar. Het gaat over als je op vakantie gaat?

Bij mij blijven ze binnen als we weg zijn. Nu kunnen ze zowiezo de tuin niet uit, maar vroeger deden we het ook zo.
Een paar keer anders gedaan maar toen kregen ze nog brok en dan werd het bakje gewoon buiten gezet.

In jouw geval nu zou ik ook een geluidje linken met voedsel. Dan komen ze heus wel af, als ze de oppas al niet zitten opwachten.
Gebruikersavatar
Door Loukas
#3351005
Ja het zou pas volgend jaar zijn... geen idee hoe de situatie tegen dan is, maar ik kan maar beter met argumenten klaar staan tegen de anti-barfers. ;D
Maar een geluidje is al een hele goeie tip! Zowiezo krijgen ze van mij al op vaste tijdstippen eten dus dat zit al snor. :)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door