Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door koekje
#3351516
Poept hij normaal/goed? Wanneer voor het laatst ontwormd?
Het is wel gegeven dat katten makkelijk overgeven. Dat zijn eetlust goed is en hij normaal actief is, vind ik goede tekens.
Gebruikersavatar
Door jossek123
#3351703
Hij heeft een keer gekotst met brokken en blikvoer voeren we hem niet. Er is niet een heel duidelijk patroon in te vinden. het lijkt vooral te gebeuren als hij wat hardere botten op heeft.
Meestal gebeurt het 's nachts en kom ik het de volgende ochtend tegen.
Het kuiken van laatst kwam er met 10 min al weer uit.

Heb hem het menu van woensdag donderdag gegeven. Dus kippenrug/reevlees/orgaanvlees. Heeft nu 2 dagen niet meer gekotst. Ben benieuwd hoe hij morgen om de kippennekken en paardenvlees reageerd. Ik ga proberen te kijken of het lukt om er een patroon in te vinden. Dat gaat nu makkelijker nu hij een vast menu heeft.
#3351705
Na hardere botten is niet zo gek. Probeer dan inderdaad voorzichtig de botten in hardheid op te drijven. Maar je sprak van na kwartel en kuiken en dat zijn echt super zachte botjes, dus das dan wel een beetje gek. Of had hij ervoor erg hard bot gekregen?

Alleszinds, geen brokken meer als ik je een raad mag geven. Ik heb ook een kater die het bot moeilijk tot niet verdraagt, maar de eerste jaren ging dat de dag na brokken of blik zeker mis.
Zover ben je nog niet he, dat hij moeite heeft met bot. Probeer idd eerst eens op te bouwen. Dat het lichaam moet wennen aan bot verteren is niet zo vreemd, dat moeten ze allemaal. De ene nog wat meer dan de ander.

Het is wel goed dat hij nu al een aantal dagen niet overgeeft. Probeer dat zo te houden. Moest hij het toch nog een keertje doen, dan eerst een paar dagen terug rust geven voor je verder opbouwt.
Gebruikersavatar
Door jossek123
#3355904
Sorry dat ik een tijdje niet gereageerd heb. Maar ik heb het een tijd in de gaten gehouden.
Inmiddels heeft hij al een hele lange tijd niet meer gekotst dus het gaat gelukkig weer goed!
Dit katertje Klaus is nu 22 weken oud en weegt nu 3,7 kg. Naar mijn idee ziet hij er erg gezond uit.
Heb hem een tijdje op kvv gehad omdat ik wat worsten kreeg. Maar nu weer door de voorraad heen. Merk dat zijn behoefte wel omlaag gaat. Ik gaf hem 250gram kvv per dag over 3 partijtjes verdeeld (8:30 - 18:30 - 24:00) maar aan het einde van de dag had ik meestal nog wel iets over. Ik houd voor nu een behoefte aan van 230g per dag, dat lijkt me wel genoeg.
Heb nu een nieuw menu samgenstesteld graag hoor ik van jullie of dit een goede samenstelling is. Ik geef nier iets minder omdat het in blisters van 5 gram verpakt zit.


Afbeelding
Gebruikersavatar
Door koekje
#3355909
Menu ziet er wel goed uit, zo op het eerste oog. Percentages zijn goed en conform algemene kattenbehoefte. Variatie in diersoorten is er ook.
Als je idd merkt dat er consequent per dag een bepaalde hoeveelheid blijft liggen, kan je beter iets minder voeren. Naarmate poes ouder wordt, gaat hij wat minder hard groeien en heeft hij percentueel minder nodig. Als nou blijft als datgene wat hij laat liggen iedere keer hetzelfde is (bijv een kippenlevertje, om maar iets te noemen), dan vindt hij dat niet lekker. Dat is op te lossen door een andere batch/andere leverancier/andere diersoort of mogelijk het ergens anders doorheen te roeren.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door