Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#3349425
Zijn dat speciale kattenmixen?

Van Tammenga kun je volgens mij ook wel de variant voor de hond geven maar die is waarschijnlijk iets grover gemalen. Dus als er op een gegeven moment besteld kan worden zou ik wel voor de kattenmix compleet gaan.

Van Hunters home moet je even goed kijken. Dat merk heeft volgens mij alleen voor honden KVV. Even kijken of er geen pens in zit. Sommige katten eten wel pens maar ze hebben het niet nodig. Andere katten weigeren het gewoon te eten.

Ik ben benieuwd hoe ze reageren op de eendagskuikens. Dat is hier altijd feest.
#3349426
De hunters home staat bij de kat kvv en dit stond onder het plaatje: "Hunters home is geschikt voor alle rassen en zorgt voor de juiste dosis energie voor uw kat !

Deze is een  is een complete mix voor de kat op basis van eend, rund, kip, kuiken en extra hart."

Van tammenga heb ik de kattenmix, ik heb duidelijk vermeld dat het om 2 kittens gaat van ongeveer 8 weken. :)
#3349429
Jaaa, het verdelen. Dan mag je nog blij zijn dat het 500gr is. De 1kg worsten zijn een b@&# om te snijden als ze bevroren zijn :)

Het beste is een goed kartel/vleesmes. Er zijn speciale kartel-messen om KVV door te snijden. (Sommige gebruiken volgens mij zelfs een hakbijltje)

Ontdooi de worst (gedeeltelijk) in de ijskast. Afhankelijk van het mes kun je na een 1 of 2 uurtjes, of langer, de worst in 2 snijden (dat moet je zelf even ondervinden/uitproberen). De ene helft dek je weer af in de ijskast en de andere pak je goed in en gaat terug in de diepvries. Hoe slechter je mes, hoe meer ontdooit het moet zijn.

Ik neem aan dat 250 gr voor 2 kittens even voldoende is. Is het teveel (ze wegen n.l. nog geen 1kg dus het zal wat veel zijn) kun je hem nog een keer doorsnijden. Dan heb je 125 gr. 62,5 gr per kitten. Ik geloof dat er ong. 80 tot 100 gram per kg lichaamsgewicht voor staat verdeeld over 3/4x per dag. Maar kittens kun je zoveel geven als waaraan ze behoefte hebben.

Vlees (gedeeltelijk) ontdooit in de ijskast kun je zonder problemen weer invriezen. Bacteriën gedijen bij >10º. Ontdooi het vlees dus altijd in de ijskast.
#3349431
Ok. Zullen we proberen. Dank je wel. De tammenga is in bakjes van 250gr. Dus ik kan daar 1 bakje van geven, dan een halve hunters home en daarna weer de tammenga.

Ik heb nu voor elk 1 kuiken in de koelkast gelegd. Ik vermoed dat ze die van poot tot snavel mogen/moeten oppeuzelen?
#3349432
Het kan zijn dat, omdat het kittens van 8 weken zijn, de eendagskuiken niet helemaal opgaat. Maar hier kregen ze hem voor het eerst bij 9 maanden en na wat spelen ging die helemaal op. Ze springen al over elkaar heen op het moment dat ik met twee van die gele dingetjes in mijn hand aankom.
#3349433
Ja, kuikens gaan helemaal op. De kvv ook als het goed is; er kunnen wel wat kruimeltjes blijven liggen. Niet iedere kat likt netjes zn bordje af.
De kuikens kan je het beste even geven in een ruimte die makkelijk schoon te maken is. Niet op je hoogpolige vloerkleed. Of naast je dure schilderij.
#3349434
koekje schreef:Ja, kuikens gaan helemaal op. De kvv ook als het goed is; er kunnen wel wat kruimeltjes blijven liggen. Niet iedere kat likt netjes zn bordje af.
De kuikens kan je het beste even geven in een ruimte die makkelijk schoon te maken is. Niet op je hoogpolige vloerkleed. Of naast je dure schilderij.
Hahaha ja dat was ik van plan. Dus ook niet op het laminaat. ;D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door