Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Loukas
#3349221
20180718_231036.jpg
20180718_231036.jpg (3.34 MiB) 2819 keer bekeken
20180719_073846.jpg
20180719_073846.jpg (3.21 MiB) 2819 keer bekeken
Gisteravond zat er een stukje bot vast tussen de kiezen van Louis. Deze morgen bekeek ik de kvv (duck kip lever compleet) wat nader en haalde er toch heel wat scherpe stukjes uit. Ik vraag me nu af of het wel aangeraden is om deze verder te blijven geven. :-\
Gebruikersavatar
Door Rik01
#3349223
Het stukje dat je in je hand houdt lijkt redelijk onschuldig (klein en rond). Maar die stukken op de tweede foto zijn een stuk groter (en scherper). Ze zouden daarop nog wel moeten kauwen. Zeker dat stuk rechtsboven. Nu denk ik niet dat dit echt problemen op zal leveren want ook als ze bot kauwen zullen er zulke stukken ingeslikt worden (en zelfs groter). Voel die "scherpe" stukken maar eens tussen je vingers (dat valt volgens mij dan nog wel mee hoe scherp het is). Maar voor KVV ziet het er toch erg grof gemalen uit. Persoonlijk zou ik liever een fijnere maling hebben (maar ik geef ook pas een jaar KVV dus ben geen expert).
Door Too
#3349225
Dat zijn inderdaad wel wat grote stukken, zeker voor een mini.
Voor een volwassen kat zou het toch geen probleem moeten zijn al heb ik er één die te grote stukken lekker laat liggen :biggrin2: maar wel barft als de beste ..

Voor nu zou ik kijken of er een fijner gemalen produkt te vinden is, over een paar weken gaat dit vast al beter.
Gebruikersavatar
Door Loukas
#3349227
Ik ben inderdaad op zoek naar andere kvv maar op mijn woon-werkroute en omgeving niet meteen iets te vinden. :cool: Kan wel online bestellen, maar dan moet je al heel wat bestellen... dus het is nog even zoeken...
#3349229
Ik denk dat grof gemalen meer kans geeft op scherpere stukjes dan zelf gekauwd. Hangt natuurlijk af van de grondigheid waarmee gekauwd wordt, maar toch.
Als ze hier, voor wat voor reden dan ook, hun eten eens teruggeven, heb ik nog nooit zo'n scherpe stukken gezien of gevoeld. En Cuzco is toch echt geen precieze kauwer, als het binnengeslikt raakt, is het goed genoeg.
Gebruikersavatar
Door Rik01
#3349230
Had je al geïnformeerd bij Dogamientje of die een diepvries heeft staan en daar katten KVV in heeft (en zo ja, welke)?

Ik weet niet wat je woon-werkroute is maar anders is er in Torhout nog "Dierenspeciaalzaak De Watertoren". Iets verder weg maar als je even belt om te vragen wat ze in de diepvries hebben voor katten is dat ook nog wel te doen denk ik.

Verder kun je op de sites van KVV fabrikanten vaak wel vinden waar het te koop is.
B.v. https://www.haaksbarf.nl/waar-te-koop-belgie/

Helaas moet je dan van te voren altijd even bellen want hier in Nederland heb ik gemerkt dat dierenzaken heel vaak wel honden KVV in de diepvries hebben liggen maar niets voor de kat. En dan moeten ze het weer speciaal bestellen (wat ze overigens wel in kleine hoeveelheden kunnen doen want dan komt het met de honden KVV mee).
Gebruikersavatar
Door Loukas
#3349232
Ik heb niet gebeld naar dogamientje, maar heb wel gekeken op de site en ze hebben darf voor de kat.

En de andere dierenzaken die ik gecontacteerd heb, hebben ofwel niets, ofwel enkel voor honden.

In lichtervelde heb je ook fresh4pets, is een 40tal minuten rijden. Ze leveren ook, maar er komen dan 25€ kosten bij. Dan kan ik evengoed gaan rijden.
Gebruikersavatar
Door Rik01
#3349233
In ieder geval, om te proberen, kun je dus ook aan een dierenzaak in de buurt (die KVV voor honden heeft) vragen of ze wat worsten voor de kat mee katen komen. Dat kost dan niets extras. Op die manier kun je wel verschillend KVV uitproberen voordat je online een grote bestelling doet. (Moeten ze natuurlijk wel dicht tegen een bestelmoment aanzitten anders duurt het weer even).
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door