Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Loukas
#3349206
Hoi!

Ik vroeg me af... als ik de kittens kuiken te eten geef... gaan ze dan later onze kippen niet aanvallen?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Door koekje
#3349211
Hier is dat niet het geval. Nu heb ik geen eigen kippen, maar ze hebben jaren geleden bij Mn moeder wel eens echte levende gezien. Doodeng vonden ze die..
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3349216
;D nee.
Toch niet daardoor.

Katten hebben nog een groot natuurlijk instinct, daarvoor hoef je geen kuikens te voeren. Als je dus vb krielzijdehoentjes of zoiets zeer kleins hebt, en je hebt fervente jagers van katten, dan durf ik dat niet uitsluiten.
Maar daar heeft het voeren van kuikens niets mee te maken.
Volwassen kippen lijken niet meer op kuikens dan duiven. Die link gaan ze echt niet plots leggen.

Sterker nog, ik heb dit jaar voor het eerst een echt kuiken gehad. En daar was ik toch niet gerust op. Tenslotte piept dat serieus en piepen dat vinden katten doorgaans nogal interessant. En een kuiken lijkt natuurlijk wel sprekend op een kuiken en die eten ze hier toch al 6 jaar.
Maar die van mij hebben er nog niet naar gekeken. Nu eerlijk, dat zou ik bij een random kat nog steeds wel verwachten, dat kuikens niet veilig zijn. Ik heb blijkbaar watjes van katten. :P
Maar goed, ik heb ook gerbils in huis en die zouden ze maar al te graag pakken, als ze de kans zouden krijgen. Dat dan weer wel. Ze krijgen nochtans geen muis of gerbil te eten. En ze vangen ook vaak insectjes en proberen wel eens een duif te besluipen. Dus jagen doen ze wel.

Ik ken ook Iemand die katten en kriel zijdehoentjes heeft, die passen zowat in je hand. Maar daar doen de katten de ook niets aan. Had vast wel gekund, maar ze doen het niet.

Bottomline, als je kuikens wil kweken, zou ik wel aanraden om beschermingsmaatregelen te nemen. Maar dat zou ik ook aanraden bij katten die geen kuiken te eten krijgen.
Maar je volwassen kippen, zeker van normale grootte zullen geen gevaar lopen.
Gebruikersavatar
Door Loukas
#3349217
Ok... want op mijn vraag op Facebook of ik bij een lokale dierenzaak eendagskuikens kon vinden, werd mij die vraag gesteld. ;D Ik was ook al van het gedacht dat een kip geen kuiken meer is. Lol. We hebben 4 gewone legkippen, 3 bruine en een zwarte. :)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door