Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Loukas
#3349074
Kasper weegt 840gr. Louis iets minder. Ik heb me dus gebaseerd op het gewicht van Kasper. Een kitten zou 8 tot 10% van zijn lichaamsgewicht per dag mogen hebben. Dat is dan 25.2 gram aan kvv per dag?

Als dat correct is dan hebben er hier 2 gefret ipv gegeten. Er is namelijk bijna een volledige schijf kvv door. En dan geef ik die nog gemengd met natvoer (50/50). :o
#3349077
Kittens voer je gewoon onbeperkt tot ze een half jaar oud zijn. Tenzij ze ondertussen te dik zouden worden, maar dat is zelden het geval.

Laat die percentages dus maar achterwege.
Zo'n 10% zal het meestal wel zijn, maar als het meer is, is dat dus ook niet erg.
Gebruikersavatar
Door Rik01
#3349081
Woops... "vermoeidheid"? Wacht maar tot je ze ook echt alleen maar die 25,2 gram geeft, dan veranderen ze in echte monstertjes ::)

Maar inderdaad kun je ze gewoon onbeperkt geven. De 10% is een indicatie wat ze in ieder geval nodig zouden hebben en dat je weet dat ze genoeg krijgen. Belangrijk is ook ze gewoon elke week even op de digitale keukenweegschaal te zetten zodat je weet wat ze aankomen.
Laatst gewijzigd door Rik01 op wo 18 jul 2018, 07:20, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door