Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Nynkeherve
#3344224
Beste allemaal,

Ik zit eens even te rekenen en ik ben erachter gekomen dat huisdierendieren maar een dure hobby zijn :biggrin2: . Nee, gekkigheid. We doen het allemaal natuurlijk voor de liefde die je terugkrijgt van zo'n prijzig pluizenbolletje. Alleen het allerbeste is goed genoeg en daar hangt een prijskaartje aan.

Mijn inmiddels 7 maanden oude Maine Coon kater van maar liefst al bijna 6 kg krijgt op het moment Barfmenu met daarbij iedere dag iets van een kuikentje, een stukje lamshart of een kippenlevertje of iets dergelijks. Gemiddeld kom ik hier tocht echt wel uit op 1,50 per dag. Minstens.. :o

Ik ben wel heel erg benieuwd: Hoeveel zijn jullie gemiddeld per dag aan voer kwijt als je het omrekent? Is Barf echt veel goedkoper dan KVV?
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3344336
Dagprijs is natuurlijk afhankelijk van hoeveel je kat eet. ;)
En aangezien je een zware, jonge kater hebt, zal dat op zich al vrij hoog liggen bij jou. ;)

Ik barf erg goedkoop (geluk met m'n adresjes want ik let wel op kwaliteit) en ik geef zo'n 2,2- 2,5 euro per kg uit.
De meeste mensen geven bij katten wel iets meer uit.
Bij barf is de kwaliteit vooral doorgaans hoger. Omdat je natuurlijk ziet wat je voert, geef je geen rommel. En dat is bij kvv niet altijd zo. De prijs is daardoor niet altijd minder, maar de prijs-kwaliteit verhouding wel.
Gebruikersavatar
Door Rik01
#3344381
Ik heb het eigenlijk nooit precies uitgerekend. Ik geef mijn htk katten ook BARFmenu KVV (of KB en soms Cat Lovers Gold natvoer). Maar ik vind €1,50 eigenlijk niet eens zoveel hoor. Ik kom waarschijnlijk iets lager uit omdat ik één worst BARFmenu van 250gr op kan delen over twee katten. En het eendagskuikentje of kippennekje zijn ook niet duur. En af en toe geef ik Cat Lovers Gold blikvoer (€1,70 /400gr) als Yuna een keer de vis KVV niet wil eten (want snel even wat anders ontdooien zit er dan niet in).

Barfen doe ik (nog) niet. Mijn vriezer is 1 la en ik moet voor de KVV al terugvallen naar een vriezer op de zaak. En helemaal samenstellen heb ik me nog niet echt in verdiept. Maar ik kan me wel voorstellen dat je dan betere kwaliteit kunt geven voor dezelfde prijs (als je je natuurlijk verdiept in wat betere kwaliteit is).

Edit: ik lees overigens dat hij 250gr BARFmenu krijgt. Hoe kom je dan op €1,50? Of geef je BARFmenu cattery? Ik dacht dat de andere worstjes allemaal 250gr waren bij BARFmenu en de prijs is dan €1,75 en hoger. Of is de hond variant identiek aan de kattenvariant (die is er wel in grotere worsten)?
Door Nynkeherve
#3344554
Edit: ik lees overigens dat hij 250gr BARFmenu krijgt. Hoe kom je dan op €1,50? Of geef je BARFmenu cattery? Ik dacht dat de andere worstjes allemaal 250gr waren bij BARFmenu en de prijs is dan €1,75 en hoger. Of is de hond variant identiek aan de kattenvariant (die is er wel in grotere worsten)?
Op het moment krijgt hij de grote worsten van BARFmenu cattery ja, maar we zijn nog een beetje aan het spelen met verschillende smaken. De kleine worstjes zijn aanzienlijk duurder inderdaad. Maar wel echt ideaal formaat om te voeren!
Gebruikersavatar
Door koekje
#3344753
Ik heb het jaaaaaren geleden eens uitgerekend. Ik kwam toen uit op een tientje per maand. Nu weet ik alleen niet meer of dat per kat of per twee en met of zonder grit erbij was. En de prijzen van destijds zijn ook lang niet meer hetzelfde. Dus je hebt er helemaal niets aan :P

Door de jaren heen zijn er wel vaker berekeningen geweest, door andere leden, al dan niet met hond. En waar het iedere keer ongeveer op uitkomt is dat barfen (kvv is zo afhankelijk van de markt en kwaliteitsgevoeliger, ondanks je dat niet zo op het eerste oog kunt zien) beduidend goedkoper is dan de omhooggevallen premiumbrokjes, maar wel duurder dan de goedkoopste budgetbrokjes. Dit is dan wel sec de voerprijs. Zaken als minder dierenartsbezoekjes en/of minder grit zijn niet in de berekening opgenomen.

Maar zou het voor jou een punt zijn om dan maar geen vers meer te voeren? Dat moet ieder voor zich uitmaken natuurlijk, maar voor mij zou dat niet zo zijn.
Hier barfen ze momenteel al een tijdje grotendeels uit de supermarkt. En dat is per kilo duurder dan groot inkopen met lijntjes en kortingsacties. Maar ik koop op deze manier een stuk gemak vanwege druk huishouden met kleine kinderen en ook een stukje kwaliteit (tijd geleden kon je amper aan normaal goed spiervlees komen, bijna alles was gemalen prut).
Door kakocavi
#3346522
Barfmenu is ook wel een wat duurder merk (maar niet abnormaal duur voor kvv). Ik voer ook kvv als basis en wilde daar gemiddeld altijd 3 euro per kilo voor betalen, hoewel ik nu ongeveer op 3,50 zit. Ik koop vooral Kiezebrink mixen. Ze eten samen zo'n 300 gram per dag, dus iets meer dan een euro per dag. Ze krijgen ook wat kuikens en runderhart.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door