Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#3335192
Hoi allemaal,
Van de week haalde ik bestelling op voor Ronja-poes. Had vanalles en nog wat uitgekozen om te kijken wat ze lekker vindt. Begreep toen dat ik echt nog geen kvv met fazant, wilde eend en gans kan geven want dat verteert ze de eerste vier weken nog niet goed. Risico op verstopping.

Ik zie door de bomen het bos even niet meer qua soorten kvv en merken. Met Frodo nooit gehad want die had ik al vrij snel op barf.

Kunnen jullie mij zeggen welke merken grof malen en welke juist fijn? En zouden jullie genoemde kvv met hardere botten vermijden of is het zo fijn gemalen dat het geen kwaad kan?

Alvast bedankt voor het meedenken
#3335193
Wat ik nu heb aan kvv is oa

Testpakket:
Tinlo Cattery 500gr -
DARF kat (biologisch) 250gr -
Tammenga Kattenmix compleet 250gr -
Dogmeat beefmix of beefmix vis 250gr -
NRV kalkoen-zalm 200gr -
NRV konijn 200gr -
Kiezebrink gemalen kuiken 250gr -
Cat's Nature eend of kip 250gr

Daarnaast
Alroda : gans, fazant, eend
#3335196
Voor mij is dat helemaal nieuw..dat ze bepaalde kvv's niet direct zouden mogen.

Fazant is wel een vrij specifieke smaak die zou ik even achter de hand houden.
Koe met kwartel en eend zijn heel toegankelijke smaken, gemalen kuiken is natuurlijk altijd goed

Mocht poes toch erg harde witte keutels krijgen .. haal een tartaartje of kip/kalkoenfiletje en geef er een klein hapje bij of je maakt een paar mini-porties van de kuikenmix om toe te voegen.


Edit
je hebt eea toegevoegd... gewoon beginnen!
#3335205
Frodo Anouk schreef:Wat ik nu heb aan kvv is oa

Testpakket:
Tinlo Cattery 500gr -
DARF kat (biologisch) 250gr -
Tammenga Kattenmix compleet 250gr -
Dogmeat beefmix of beefmix vis 250gr -
NRV kalkoen-zalm 200gr -
NRV konijn 200gr -
Kiezebrink gemalen kuiken 250gr -
Cat's Nature eend of kip 250gr

Daarnaast
Alroda : gans, fazant, eend
Volgens mij dien je voor katten bij Alroda 10% hart toe te voegen, daarom hebben ze ook rollen met alleen hart.
Het idee bij Alroda is geloof ik dat het voor zowel hond als kat geschikt is, maar om het compleet te maken moet voor de hond pens (aparte rollen) en voor de kat hart (aparte rollen) worden toegevoegd.
#3335206
src_esther schreef:Volgens mij dien je voor katten bij Alroda 10% hart toe te voegen, daarom hebben ze ook rollen met alleen hart.
Het idee bij Alroda is geloof ik dat het voor zowel hond als kat geschikt is, maar om het compleet te maken moet voor de hond pens (aparte rollen) en voor de kat hart (aparte rollen) worden toegevoegd.
Mhmmm ik bedenk me dat 10% misschien wat veel is, want er zit natuurlijk wel al hart in de kvv, alleen niet voldoende voor een kat.
#3335211
src_esther schreef:Mhmmm ik bedenk me dat 10% misschien wat veel is, want er zit natuurlijk wel al hart in de kvv, alleen niet voldoende voor een kat.
Ja. Dat dus.
Ze zeggen dat zelf wel zo maar dat vind ik dus zeer verontrustend en echt geen goed idee. :-X
Hoe je het wel compleet kan maken weet ik zo uit het hoofd niet. Maar als je voor de rest kattenkvv voert en de kat krijgt er mooie ontlasting op zou ik daar niet wakker van liggen en het gewoon zo voeren. Zonder extra hart dus.
Als ze harde drollen krijgt kom je maar even raad vragen. ;)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door