Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Crazy Kitten
#3330356
Hallo iedereen,

Ik had op internet wat kvv besteld en dat is vandaag binnen gekomen. Eenmaal aan het snijden zag ik opeens dat er in 2 nieuwe soorten die ik besteld had om te proberen geen orgaan en geen bot zit, dit is dus puur spiervlees.. Het was de bedoeling dat hij van ieder van die soorten een dag in de week zou eten, maar dit is natuurlijk hardstikke incompleet zo... Heeft iemand misschien ideen hoe ik deze smaken wel compleet kan krijgen? Ik kan wel aan wat kippen levertjes en runderhart bijv. komen als orgaan maar vooral hoe ik bot en wat voor hoeveelheden aan bot en orgaan ik dan toe moet voegen dan kom ik niet helemaal uit.

Alvast bedankt
Gebruikersavatar
Door koekje
#3330359
Zo, da's vervelend! Maar niet onoverkomelijk.

Wat ik zou doen is gewoon zelf een barfmenu samenstellen, met voor deze keer gemalen spiervlees. Je kan er dan voor kiezen het orgaan- en botdeel ook te (laten) malen, maar dat hoeft natuurlijk niet perse.
HIER vindt je wat meer tips en instructies om je op weg te helpen.

Weet je trouwens zeker dat deze verpakkingen gemalen spiervlees echt gemalen spiervlees zijn? Soms kan iets zo fijn gemalen zijn, dat het bevroren in een rol oid niet zo opvalt als je er een plakje vanaf snijdt.
Door Crazy Kitten
#3330364
Heel erg bedankt voor je reactie koekje,
Zelf heb ik geen vleesmolen en hij wil geen complete bevleesde botten eten helaas. Weet je toevallig waar ik dat dan zou kunnen laten malen?
Verder ben ik er vrij zeker van dat t alleen spiervlees is, het gaat om de hert en kangoeroe van Kiezebrink. Ik zag opeens bij de verpakking hert dat er opstond 100% spiervlees 0% orgaan 0% bot dus toen heb ik de andere verpakkingen van al gesneden rollen erbij gepakt om dat alles wat ik besteld had deze keer kiezebrink was en zag dat er bij de kangoeroe hetzelfde op de verpakking stond. Bij de rest stond wel op de verpakking dat er orgaan en bot bij in zat en dat was ook goed te voelen met snijden.

Edit: ik was nog even aan het googelen en las iets over dat eierschalen eventueel ook als calcium bron kan worden gebruikt, dit ging alleen wel over honden. Stel ik kan niet aan gemalen vlees botten komen zou ik dan ook gemalen eierschalen voor de kat kunnen gebruiken? En hoeveel zou ik dan ongeveer per kg vlees moeten gebruiken?
Door Too
#3330392
Ja hoor dan kun je ook eierschaal poeder gebruiken, een theelepel per 500gram spiervlees/orgaan is de norm
Eierschaal moet je wel helemaal fijn malen, schalen afspoelen, drogen en dan met bv koffiemolen tot poeder vermalen)is evt ook te koop ( oa bij eko4pets)

Ik zou denk ik nog wat goede kvv inslaan
wat hart lever nier bij de islamitische slager halen en met eierschaal poeder een acceptabele hap creëren van je kangaroe en dan voorlopig lekker afwisselen tussen de verschillende varianten


Je kunt ook nog Lithothamnium Calcareum gebruiken als vervanger voor bot



Heb je wel eens een kippenvleugeltje of een nekje helemaal platgemept met de hamer... ? Misschien toch nog s proberen
Door Crazy Kitten
#3330403
Bedankt voor je andwoord too,
Fijn dat ik evt. ook eierschaal poeder kan gebruiken :)
Ik heb nu (inc. de hert en kangoeroe) 7 verschillende soorten kvv liggen dus afwisselen moet zeker goed komen.

Ik heb nog niets plat gemept dus dat zou ik dan nog wel eens kunnen proberen, maar dat zou dan eerder iets van konijn worden dan kip. Hij heeft namelijk een enorme afkeer van gevogelte. Momenteel krijg ik alleen eend gemixt met haas er in en dat gaat echt met lange tanden.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door