Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door loesje2006
#3322955
Ik heb een vraagje over het geven van Tinlo Barf , ik ben een startende cattery en geef mijn kittens als ze 7 weken zijn de Tinlo Barf , tot nu toe altijd goed gegaan , nu heb ik een kitten van elf weken en ze zat het vlees te eten en begint ineens te hoesten en met haar pootjes in haar bekkie te gaan alsof er iets vast zat , omdat ze het bleef doen gelijk naar de dierenarts gegaan , die zag dat er een botsplintertje in de kele vats zat en dit moest onder een roesje verwijderd worden , de volgende dag moesten we terug en toen was het wondje waar de splinter zat al aan het onsteken , aan de antiobiotica en nu twee weken verder en nog klein wondje zichtbaar maar bijna weg .
Wie van jullie heeft ook zoiets meegemaakt , ik heb Tinlo Barf zelf benaderd maar die hadden nog nooit klachten gehad .
Ondertussen ben ik bijna 200 euro armer en durf de worsten nu niet meer te geven , graag zou ik jullie ervaringen horen
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3322983
Heel soms gebeurt het dat botstukjes voor problemen zorgen ja. Het komt doordat het gemalen is ipv zelf door de kat gekauwd wordt. Zo krijg je onnatuurlijke stukjes die soms vast kunnen komen te zitten. Maar dat gebeurt niet zo vaak en meestal gaat het over vastzitten tussen de tanden. Due kan je dan doorgaans met je duimnagel loswrikken, maar in zelfzame gevallen lukt dat niet.

Als barfen geen optie is, zou ik een tijdje een fijner gemalen kvv geven. Tot je weer wat meer gerust bent. Want ik begrijp wel dat je niet goed meer durft, ookal ging het voorheen wel steeds goed. Maaar dat komt vast wel terug.
Door Too
#3322986
Even voor de duidelijkheid: je hebt het over Tinlo barfmenu, de kvv van Tinlo toch?

En ja het wil wel eens voor komen dat er een stukje blijft steken, gelukkig heb ik het in de afgelopen 10 jaar nog niet meegemaakt
Niet bij barf , waarbij de kat zelf de botjes knaagt, noch bij kvv , het gemalen voer.
Door enya13
#3323215
ik koop wel eens voor het gemak een rol barfmenu cattery, maar ik vind het juist erg fijn gemalen. mijn kat slurpt het zo naar binnen.
heb nog nooit scherpe stukjes in kvv kat of hond meegemaakt.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door