Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Hilde__
#3322799
Heeft iemand misschien meer info over deze merken? Zijn ze hetzelfde of???

Ik heb dogmeat al gevraagd, maar nog geen antwoord vandaar dat ik het hier even vraag :)

Mijn katten vinden alle smaakjes wel lekker, maar ik twijfel of het wel compleet is... :-\
Gebruikersavatar
Door Rik01
#3322802
Voor CAT's nature staat er in ieder geval dit op hun website:
“Varieer CATS nature het liefste met minstens 4 smaken per week zodat u er zeker van bent dat uw kat alles binnenkrijgt wat hij nodig heeft! ”
http://www.dogmeat.nl/index.php?main_pa ... th=108_109

Bij de Catmeat staan wel een paar artikelen waar het woord "Compleet" in voorkomt.
Je zou mogen verwachten dat die dan wel compleet zijn en de rest niet.
b.v. Rund compleet 500 gram

Misschien dat andere kunnen oordelen over de samenstelling.
Door Hilde__
#3322833
Zal het even verduidelijken ;D

Mijn katten vonden van het ene op het andere moment Tinlo niet meer lekker, dus moest op zoek naar iets anders (ik stel de ene helft samen maar ze lusten steeds minder :'(, vandaar dat ik kvv erbij voer).

Winkel hier dorp verderop verkoopt Cat's nature; ongeveer 6 smaken ofzo. Toen ben ik op internet gaan kijken wat het precies was en kwam op dogmeat uit. Bij dogmeat zijn er alleen niet zoveel smaken van Cat's nature daarom vraag ik me af of Catmeat hetzelfde is... :cool:

Etiket op de worsten is een beetje vaag, dus ik hoop dat er idd inzit wat er op de site staat.

Nu heb ik wel 1 zeikerd van een kat, die deze kvv ontzettend goed eet, dus ik hoop dat dat wat zegt over de kwaliteit ;)
Door Too
#3322834
Cats nature is het hele beest maar dan gemalen.. veel varieren in diersoorten dus en er wat mij betreft ook nog wel een heel ander merk naast voeren

Catmeat.. staat er geoon bij ..rund is met premix, patrijs met 15%bot en 10%orgaan, beefmix is ws rundmix met wat vis, konijn..vlees orgaan bot en een premix..
Allemaal best ok maar weer volgens mij wed je het best op meer dan 1 'paard'
Door Hilde__
#3322867
Too schreef: Allemaal best ok maar weer volgens mij wed je het best op meer dan 1 'paard'
Dat is juist het probleem, ze lusten bijna niks meer. Tinlo, Bibi, Alaska, Carnivoer, Carnibest, Tamro en weet ik veel wat ik nog meer heb geprobeerd, alleen cat's nature eten ze met heel veel smaak. En dan ook nog zo'n 4-5 verschillende soorten. Ik stond er verbaasd naar te kijken ;D

Toen ik begon met zelf samenstellen vonden ze alles lekker en kon ik er ook veel makkelijker aan komen. Qua bot lusten ze nu alleen nog kwartelkarkas en dat kan ik moeilijk elke dag gaan geven :'( Kwaliteit van kippenkarkas is om te janken en vinden ze ook niet lekker meer. Konijn vonden ze wel lekker maar nadat mijn konijn is overleden aan rhd2 en ik het in huis gehaald kan hebben door bevroren konijnenvlees, komt dat er hier nooit meer in.

Nu geef ik 's morgens spiervlees + orgaan (hart, lever of nier) en 's avonds kvv met een enkele keer kwartelkarkas of hele kwartel tussendoor.

En ja ik maak me nu wel degelijk zorgen dat ik niet compleet voer.
Gebruikersavatar
Door koekje
#3322918
En als je uit de supermarkt*, eventueel gedeeltelijk, gaat barfen?
Ik doe dat hier ook momenteel. Dat is gekomen uit drukte en truttigheden met eten en ik was niet altijd meer zo tevreden over de kwaliteit van de barfhap van verschillende dealers. Hier eten ze trouwens ook vaak een hapje kvv erbij, maar dat is erg wisselend in merk en soort.
Als ze hier een samengestelde maaltijd uit de supermarkt laten staan, kan ik er vanuit gaan dat het echt niet meer goed is.

*met supermarkt bedoel ik niet alleen de AH, maar echt alle supermarkten. En (islamitische) slagers, poeliers, etc. Dus vlees etc wat voor humane consumptie verkocht wordt.
Door Droppie
#3322947
Cats nature had voorheen een eigen site. Daar stond toen de samenstelling wel netjes opgenomen. Ieder rolletje was toen compleet, wel natuurlijk afwisselen in diersoorten. Dat is zo'n 2 jaar geleden. Ik zou verwachten dat de samenstelling hetzelfde is gebleven, maar dat is een aanname van mij. Cats meat is volgens mij niet hetzelfde als cats nature.

Onze katten aten cats nature ook altijd met veel smaak, al hoewel het verschilde per maling. Zoals denk ik bij veel katten, was dit ook ineens over. Laatst had ik weer wat rolletjes kwartel en gans besteld. De kwartel was oke, maar de gans werd door alle vier niet goedgekeurd. Ik zou zeker af en toe afwisselen met andere merken. Al is het maar om te zorgen dat ze cats nature lekker blijven vinden.
Verder zag ik nog niet in het rijtje staan wat geprobeerd is, alroda en oervoer. Het laatste wordt hier, gek genoeg, beter gegeten als het eerste merk. Alhoewel de samenstelling gelijk zou zijn.
Behalve bandit, hoef ik de rest van de merken die er zijn voor mijn katten niet meer te halen.

Weet niet hoeveel je geeft, maar misschien helpt het om een tijdje wat minder te geven. Werden ze hier ook ineens een stuk minder kieskeurig van ;D
Door Hilde__
#3329960
Mijn leverancier heeft ook nog navraag gedaan bij Dogmeat over de samenstelling van Cat's nature, maar die wilde niet meer vertellen dan wat er op de site/etiket staat. Hij heeft wel wat uitgebreider op z'n site staan wat erin zit, dat stond er maanden geleden echt niet op.

Via een kennis die een heel netwerk heeft in dat wereldje kreeg ik wel te horen dat Cat's nature 1 van de betere kvv merken is, dus daar vertrouw ik dan maar op. Het is ook niet dat ze alleen maar cat's nature krijgen, spiervlees/orgaan kan ik nog heel veel in afwisselen. Qua bot heb ik nu haas, kwartel en kip dus ik denk dat ik het toch best weer compleet heb. M'n katten zien er sinds ze cat's nature krijgen, ook weer super uit dus zo slecht kan het niet zijn ;)

Bedankt voor de tips in ieder geval :)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door