Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door blacksunday
#3317074
Hallo allemaal,

Ik hoop dat jullie mij tips en advies kunnen geven. Ik heb zelf geen ervaring met barf voeren, maar ken het wel van anderen. Ik heb een kitten van 5 maanden dat nu 125 gram natuurvoeding van carnibest per dag krijgt, verdeeld over 2 a 3 keer.
Nu wil ik dat eigenlijk gaan combineren met barf..
Ik zat eigenlijk te denken aan 1 keer per dag (of 2 dagen) 1 van de voedingen carnibest te vervangen door een kippennekje oid. Maar ik heb dus geen idee of dit kan/slim is?

Is dit te combineren, kvv en barf?
Moet ik dan per dag van beide wat geven of is het juist beter om de ene dag kvv en de andere dag barf te doen?
Wat is handig om mee te beginnen?
Wat zijn echte no-go's?

Helppp:)
Door frodo quin
#3317210
Je kan er zowel voor kiezen om een barf en kvv dag af te wisselen als om elke dag beiden te geven. Persoonlijk zou ik of de ene dag barf, de andere kvv of zorgen dat je maaltijd compleet voert. Anders kan het te slappe of te harde ontlasting geven.

Als je regelmatig maaltijden wil vervangen moet je er wel voor zorgen dat je barfmenu ook compleet is. Maw de verhoudingen vleesbot, spier en orgaan van een goed menu respecteren en zorgen dat er nog steeds voldoende afwisseling in diersoorten is.
Gebruikersavatar
Door koekje
#3317353
Welkom op Barfplaats!

Je kan idd zeker barf en kvv combineren.
Als aanvulling op frodo:
Als je sporadisch een maltijd kvv voor een barfhap wilt vervangen, zou ik ervoor kiezen om dan wat spiervlees te geven en bij voorkeur een diersoort die niet in de cb zit. Hele prooitjes zijn ook prettig combineren, maar vallen niet bij alle katten zo in de smaak. Wat hier meestal wel goed gaat, zijn panklare kwartels. Die hebben geen veertjes en darmen meer, maar nog wel iets van orgaan aan de binnenkant (hartje en levertje?). Kvv is meestal rijk aan orgaan en andere goedkopere zaken (kipkarkassen ofzo), dus iets wat er als deel en diersoort niet inzit, is dan een welkome afwisseling.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door