Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#3309006
Overigens ging ze na een paar spuitjes recovery onder dwang, zelf uit het blikje eten. En ze dronk vrijwillig 12 cc van de kittenmelk. Ze heeft vandaag al meer binnen gekregen dan gister.

Heb ook kittenopvang nog gebeld om te overleggen en nog eens gevraagd waarmee ze ontwormen en ontvlooien daar. Want was wel gebeurd zei ze. En nam ik ook aan, aangezien de oormijt inmiddels verdwenen is.
Die mensen zijn niet wijs. Ze denken dat frontline ook tegen wormen is :o Waarom run je een kittenopvang als je niet weet wat je doet?
Verdorie zeg. Kom je er dus achter dat ze op 7 a 8 weken leeftijd gewoon nog NIET ontwormd is. Hopelijk ben ik er nog op tijd bij met de milbemax.
Geef het denk ik over 10 dagen maar weer ipv over 2 weken. Buikkie kan wel vol wormen zitten, dan snap ik dat ze geen eetlust heeft en afvalt :-\
Ontdekking van de dag dus.

Heel veel liefde, voer en hopelijk snel een succesvolle uitroeiing van de wormen maakt haar hopelijk beter. Ze is zo leuk, wil graag dat ze bij ons blijft.
#3309011
pearlsofpassion schreef:En je merkt ook geen voorkeur in smaak?
Dat ze vb liever wild of vis eet? Rund of eerder gevogelte?
In rauw mag je niet te veel vis geven uiteraard, maar in blik kan dat geen kwaad.
Ik denk een voorkeur voor vis en rund. Minder voor kip. Heb haar vanochtend dus de vis versie van tinlo gegeven. En heb nog eend liggen. En heb weer rodi gehaald, aangezien ze dat aanvankelijk ook lekker vond en jij dat als tip gaf om weer aan te bieden. Ze hadden alleen de lam en rijst niet. Dus heb nu lamshart. Volgende week ga ik weer nieuwe smaakjes inslaan. Voor nu vind ik het vooral belangrijk DAT ze iets binnenkrijgt en aansterkt. Ga ik daarna wel weer wat meer opletten op WAT ze precies eet ;)
#3309158
Nou, gister bijgevoerd met recovery, naast de 15 gr tinlo en kleine portie kittenmelk en vanochtend weer iets afgevallen.
Vandaag heeft ze 2 x 20 gram tinlo gegeten, helemaal zelf en na aangeven honger te hebben.
Daarnaast nog recovery gehad. En toch weer 35 gram lichter dan gisteravond :-[
Misschien komt dat omdat ze nu de wormen kwijtraakt? (te zien in ontlasting, diarree) Ze is verder actiever dan gisteren. Ze springt in de krabpaal en speelt met de andere katten.
Is nieuwsgierig naar wat er om haar heen gebeurt.
Ik hoop echt dat ze de komende dagen eindelijk een stijgende lijn in gewicht gaat laten zien, als ze zo blijft eten als nu. Want als ze genoeg binnenkrijgt en evengoed afvalt, dan klopt er iets echt niet.
#3309185
pearlsofpassion schreef:Klinkt ook nog wel weinig. Ze zou toch minstens 100gr per dag mogen eten, en dan gewoon voor op gewicht te blijven. Blikvoer moet je halveren om te vergelijken met rauw ( meer vocht).
Wilde ze niet meer dan 20gr per keer eten? Ik vind dat zo weinig...
70 gram per kilo lichaamsgewicht. Is dan toch 0,6 x 70 gram = 42 gram. Dit is de aanbeveling die op de verpakking van barf menu staat.
En dan bied ik daarnaast kittenmelk aan en geef ik de recovery 3 x daags 5 gram = 15 gram (ze zou 20 gram per dag hiervan mogen als ze helemaal niet zou eten volgens de dierenartsassistente en de verpakking).

Dus ze heeft gister en vandaag echt genoeg binnengekregen. En nee, ze wil ook niet meer dan die 20 gram vrijwillig eten. Dan is ze gewoon klaar.
Maar gister at ze maar 1 x 15 gram (van de 25 die ik aanbood) en vandaag at ze 2 x 20 gram vrijwillig. Hele vooruitgang.

Heb ook zitten lezen over allerlei aangeboren afwijkingen, maar ze vertoont geen beeld dat bij een daarvan past. Want haar gedrag is gewoon normaal, geen neurologische gekke symptomen. Alleen dat weinig eten en afvallen. Terwijl ze in de opvang dus even 250 gr in een week aankwam. En bij mij ook is aangekomen, maar nu toch echt een dieptepunt heeft bereikt. Als ze morgenochtend weer is afgevallen, dan ga ik meer recovery geven.
En als het dinsdag niet vooruit gaat, dan ga ik naar de dierenarts met haar.

Hopelijk kwam/komt het gewoon door die wormen en gaat het opwaarts naar gelang die haar lijfje verlaten.
#3309191
Iemand zei mij dat 10% wel normaal is en de kittens die ik momenteel heb eten zelfs meer dan dat zonder merkbaar veel dikker te worden. Ik zou me niet vastpinnen op de richtlijn van een verpakking.
En je moet met het ideaal gewicht rekenen als ze nog moet aankomen. Op 8 weken is dat dus 800gr.
Dus ale, 80gr dan.

Die recovery is dan hoog calorisch of zo? Dat ze daar zo weinig van nodig hebben. Dat kan, dat weet ik niet.

Ik duim dat de vooruitgang zich voortzet.
#3309210
Ja, de recovery is hoog calorisch. Speciaal voor zieke en/of verzwakte katten en honden.

Roosje is weer afgevallen in vergelijking met gisteravond en gisterochtend. Ga zo de dierenarts bellen...

Edit: ze zit nu ineens een snoepje van de andere katten te eten. Zucht...
#3309342
Droppie schreef:Wat vervelend dat ze weer is afgevallen. Hopelijk kan de DA een oorzaak vinden.

Uit ervaring weet ik hoe stressvol dit is. Sterkte
Het werd een beetje te stressvol en overheersend in de vakantie van mijn oudste zoon. Niet zo leuk voor hem.
Ik heb gister contact opgenomen met de opvang en zij schatte in dat het teveel stress was voor Roosje.
Ik heb haar gisterochtend weer teruggebracht met pijn in mijn hart.
Maar toen ze daar kwam ging ze direct spelen met de andere kittens, ze keek niet meer naar me om. Alsof ze thuis kwam...
En dat voelde wellicht ook zo voor haar. De vrouw van de opvang gaf aan dat het vaker gebeurt dat wanneer katten na een trauma daar aankomen, zich alleen daar nog veilig voelen. Ze heeft er dus ook veel die zijn blijven hangen. Gelukkig woont ze op een boerderijtje met veel ruimte om zich heen ;)

In de middag zijn we langs het asiel gereden met de hoop dat er iets voor ons bij zat. En daar was er liefde op het eerste gezicht met een kitten van 16 weken die gewoon 9 weken bij zijn moeder is gebleven en een stuk minder kwetsbaar is dan Roosje was. Hij werd steeds niet gekozen omdat hij zwart is. Snap ik niet, want hij is zooooo gezellig en lief!! Beetje te gezellig, hij hield me de halve nacht wakker met zijn kopjes en overdosis liefde :biggrin2: Wat een leuk dier. Dorus, onze zwart met een heeeeel klein beetje wit, kater maakt het kattentrio compleet. Maar Roosje zal ik nooit vergeten.

Bedankt voor jullie meedenken en meeleven.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door