Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door michielw
#3307795
Hallo allen,
over dit topic heb ik zoveel als mogelijk gelezen en ik heb toch nog twee vragen:
- ik snap de afwisseling tussen soort eten en dieren en ik zie dat veel wordt aanbevolen dit in een week te geven. Maar kan ik niet als ik zelf samenstel een complete maaltijd/mix maken waar 'alles' inzit en hem dat dan iedere dag van de week geven? Dus een dagelijkse vaste samenstelling maar wel variërend met diersoorten voor de afwisseling?
- hoe past vis in de samenstelling? Ik neem aan dat een heel sardientje alles bevat maar moet ik bv een stuk makreel als spier zien? En een schoongemaakte vis met graten als vlees'bot'?

Grts, Michiel
Door frodo quin
#3307959
Ja, voor een kat is het goed om dagcompleet te voeren, dus dat is zeker goed. Met orgaan is het wel geprul, dus ik geef elke dag hart, maar als ik nier geef wissel ik dat af met lever. Ik weeg af op een week en verdeel dan op het zicht in gelijke hoeveelheden onder, met elke dag spier, vleesbot en orgaan. Op een week klopt alles op de gram, maar per dag alleen grofweg. Ik zorg dat er in elk weekpakket minstens 5 diersoorten zitten.

Vis mag je inderdaad zien als heel, spier of vleesbot. Het is even naar de ontlasting kijken om in te schatten wat er nog bij moet, want vis kan nogal laxerend zijn.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3307978
Je mag het verdelen of aanpakken zoals je wil. Het is maar wat je zelf het gemakkelijkst vind. Natuurlijk mag je dagporties maken waar alles inzit en dan verschillende diersoorten geven.
Je moet alleen opletten dat je elke dag ongeveer evenveel vleesbot geeft. In principe kan je de ene dag daar orgaan en de andere daar spier bij geven, maar de meeste katten doen het beter als je dat elke dag beide geeft.

Als je viskoppen of karkas geeft kan je dat als vleesbot rekenen, geef je hele vissen dan reken je dat ook zo. Een hele maaltijd alleen vis kan wel te zwaar op de maag liggen dus je zal het best combineren met wat vlees(bot).
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door