Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#3304573
Ik ben gisteren erg vergeetachtig geweest en heb een weekportie buiten de koelkast laten liggen. Ik verdeel in dagporties en vries de zakjes dan samen in een vacuüm zak in per week. Door dat ze zo samengedrukt worden krijg ik ze niet uit elkaar en moet ik ze meestal heel even laten liggen om ze uit elkaar te trekken en dan terug in de vriezer te steken. Dat laatste was ik gisteren dus vergeten en toen ik deze ochtend wolf wou voeren bleek zijn weekportie dus nog op de vriezer te liggen. Hoe lomp kan je zijn ::)

Het heeft dus 7 uur buiten de vriezer gelegen en het is hier behoorlijk warm. Terug invriezen kan natuurlijk niet. Wolf is van het type dat makkelijk een weekhoeveelheid op een dag opeet, dus het allemaal vandaag voeren is absoluut geen probleem (twee weekhoeveelheden gaan er ook wel in). Ik heb hem net een paar porties gegeven en de rest in de koelkast gestoken, maar ik ben er toch niet erg mee op mijn gemak. Het zit natuurlijk wel vacuüm, dus geen zuurstof, maar wel 25 graden hier binnen. Wat denken jullie?
#3304575
Vandaag en morgen zou ik dat zeker nog wel durven voeren hoor. Ze kunnen best veel hebben. Ik zou mn neus gewoon goed open houden, je ruikt het echt wel als het niet goed meer is.

Overigens had ik het denk ik wel weer meteen terug in de vriezer durven steken. 7 uur is zo lang ook weer niet, en het verhaal van opnieuw invriezen gaat natuurlijk ook niet echt op bij de meeste barfers ;)
#3304578
Minder, 700 gram. Voor Wolf is een dagportie 100 gram (krijgt normaal wel nog een minibeetje kvv erbij voor soep), maar proefondervindelijk heb ik al gemerkt dat hij makkelijk een kilo per dag weg krijgt(meer nooit geprobeerd, maar hij lustte wel nog wat ::) ), dus 700 gram is voor hem absoluut geen probleem. Op twee dagen durf ik zelf niet, maar het stelt me gerust om het vandaag toch gewoon op te voeren. Meneer zal blij zijn :cool:
#3304581
Is hij te dik?
Of kan het voor een keertje geen kwaad?
Weggooien is ook zonde he.

Orgaan is moeilijker maar vlees en bot zou ik wel over twee dafen voeren hoor. Maar goed, vandaag opvoeren kan ook.
Een kat mag je niet laten vasten maar je kan dan morgen wel minstens tot na de middag niets geven hoor, afhankelijk van hoe laat je vanavond nog wat geeft. Alsof je 1 keer per dag zou voeren.
#3304584
Hij is niet te dik, maar wordt het wel makkelijk. Zeer jammer voor hem, want hij is een echte vreetzak en krijgt voor zijn formaat vrij weinig te eten. Maar voor een keer kan dat geen kwaad hé. Op portioneerdagen krijgt hij ook makkelijk dat.
#3304585
eelke schreef:Ow oeps, ik zie nu dat het om katten gaat, dat is net een ander verhaal ja!
Haha, ja de naam is voor velen verwarrend. Idd het Wolfje is een kat. Met een hond zou ik ook niet twijfelen, maar een kat is toch wel gevoeliger op dat vlak.
#3304587
frodo quin schreef:Haha, ja de naam is voor velen verwarrend. Idd het Wolfje is een kat. Met een hond zou ik ook niet twijfelen, maar een kat is toch wel gevoeliger op dat vlak.
Ja dat is het denk ik :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door