Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3293140
Heb je geen schuur od waar je hen eten kan geven zodat de meeste wilde dieren er niet bij kunnen?

Die bel is een goed idee. Maar zolang ze het niet gewend zijn zou ik toch gemalen geven. Als het dan goed zou lopen en ze alles meteen mooi opeten, kan je alsnog met stukken barf beginnen.

Ik weet niet of brokken laten staan een goed idee is. Ik zou eerst proberen zonder, en pas als er eentje echt weigert, zou ik brokken plaatsen.
Anders gaan ze die wss gewoon eten enkel omdat jij er dan niet bij bent. En het bevat ook meer smaakstoffen ( fast food). Pas als je ze weglaat weet je of ze echt geen vers lusten of wel en krijgen ze een duwtje om ook echt te proeven van het vlees.
Met brokken heb je trouwens net zo goed het probleem dat andere dieren of andere katten dat ook lusten.
Door src_esther
#3293224
pearlsofpassion schreef:Met brokken heb je trouwens net zo goed het probleem dat andere dieren of andere katten dat ook lusten.
Yup. Ko en ik vinden in het gras regelmatig kattenbrokjes. Die brokjes zijn door eksters bij onze buren gepikt en bij ons in het gras verstopt. Heb een keer gezien dat een ekster kwam snacken. Schoof gras/grond opzij, pakte toen iets, vrat het op en schoof het gras/grond weer op zijn plek.

Barfplaats wordt gesponsord door